L’institut Frederic Mompou: un dels 25 de Catalunya seleccionats per al programa STEAMcat

L’institut Frederic Mompou ha tornat a ser seleccionat pel departament d’Educació per participar en un programa d’innovació. Aquest cop, l’institut  formarà part de l’STEAMcat. Aquest nou programa d’innovació vol promoure les àrees de ciència i tecnologia a partir d’una metodologia significativa i contextualitzada, que parteixi de la realitat de l’alumnat, que sigui activa i que impliqui realitzar treball cooperatiu i per projectes.

Després de consolidar l’ensenyament de llengües estrangeres com un dels pilars del projecte educatiu de l’institut, el nostre centre inicia ara un nou àmbit de treball en què vol focalitzar els seus esforços pedagògics per oferir a l’alumnat la millor educació en l’àmbit científic, tecnològic i matemàtic.

Les lletres STEAM són les inicials en anglès de Science, Technology, Engineering, Arts i Mathematics. El programa tindrà una durada de tres anys, i en el nucli impulsor hi participen cinc membres del claustre dels departaments de Matemàtiques, Física i Química, Tecnologia, Ciències Naturals i Orientació.

El passat dimecres 19 de desembre es va fer la presentació oficial del programa STEAMcat al museu Marítim de Barcelona, a la qual hi van participar els membres del nucli impulsor del nostre institut i de tots els centres seleccionats de Catalunya. Vam poder compartir experiències amb els altres centres seleccionats, i vam rebre informació sobre el programa i les tasques que haurem de desenvolupar. A les fotos d’aquest article hi podeu veure imatges d’aquest acte.

Aquest curs ja hem començat a notar que formem part del projecte STEAMcat: hem organitzat una setmana de la ciència al mes de novembre i una fira de la ciència, a 2n ESO hem iniciat amb l’alumnat el programa ScienceBits per treballar millor la Física i la Química, i estem preparant pel curs vinent un projecte a 1r ESO relacionat amb les ciències naturals. També continuem amb el nostre projecte de música i ciència a 2n ESO que començarem a finals de gener, amb la participació en el programa Mart XXI a 4t ESO en col·laboració amb la universitat Politècnica de Catalunya, i amb el foment entre l’alumnat de Batxillerat que participi en el programa ARGÓ a la universitat Autònoma.

Tot plegat un nou estímul per al professorat i l’alumnat de l’institut, que esperem que aviat doni els seus fruits.