La professora Eva Sánchez, seleccionada per fer formació a Lisboa sobre l’holocaust i l’evolució dels jueus sefardites

Els dies 28 i 29 d’abril, en el marc del programa de formació del grup DEMD (Memorial Democràtic de Catalunya), va tenir lloc una trobada a Lisboa amb 50 professors de centres de Portugal, Grècia, Macedònia del Nord, Croàcia i Catalunya, en el marc del programa d’estudi de l’Holocaust i en concret de l’evolució dels Sefardites (jueus que vivien a la península Ibèrica) des de l’edat Mitjana fins a l’actualitat.

En aquesta ocasió, i dins del grup de professors de Catalunya, com a professora del departament d’Humanitats de l’institut Frederic Mompou, he estat  seleccionada per participar-hi. Aquests dos dies hem assistit a diverses conferències i hem realitzat una sèrie de tallers per aplicar l’ensenyament de la història des de diferents perspectives a l’aula. Hem treballat a partir d’una sèrie de propostes molt interessants per apropar als alumnes el tema de l’Holocaust, que incloïen diferents activitats i tipologies de recursos per treballar en grup a l’aula i apropar als alumnes el coneixement profund d’un fet concret des de múltiples perspectives històriques.

Aquest seminari ha estat una oportunitat d’or per poder aprendre altres maneres de fer història i per conèixer diferents docents europeus amb els quals pot ser molt interessant treballar en un futur no molt llunyà. He vingut carregada d’idees per poder implementar-les a l’aula amb els nostres alumnes.