INTERVIEWING TOURISTS

A finals del primer trimestre, els alumnes de tercer van fer una sortida a Barcelona. L’objectiu principal era fer algunes entrevistes als turistes que passejaven per les Rambles, Plaça Catalunya, Portal de l’Àngel… Les preguntes demanen als turistes què coneixen sobre plats típics, personatges famosos catalans o tradicions catalanes, i amb l’ajuda de suports visuals han de donar a conèixer allò que els turistes no saben, esdevenint així, informadors sobre temes de cultura catalana. Altres preguntes fan referència a temes d’actualitat com ara la independència.

Us deixo amb alguns exemples d’una activitat molt interessant, ja que parteix de la base de converses reals. Els subtítols han estat editats pels mateixos alumnes, ja que forma part de l’activitat mostrar que comprenen els seus interlocutors. Per a mi ha estat molt divertit veure com de vegades hi ha malentesos, com ara quan els alumnes demanen als turistes quina tradició catalana (de les que ells mateixos expliquen) els ha sobtat més tot utilitzant el mot ‘custom’ (costum) que al pronunciar-ho malament, els alumnes estan dient vestit, ‘costume’. També he rigut molt en veure les cares d’alguns alumnes que sembla ser no estan entenent el que els turistes els expliquen.

Tot plegat, però, ha estat una activitat genial, que tots els alumnes han gaudit i que ha estat útil per motivar-los a aprendre l’anglès, una llengua que necessiten en una societat plurilingüe com al nostra. Bé, us deixo amb un munt de vídeos que espero que si bé no tots, els mireu i per què no? Apreneu anglès!

ESO 3A

NIL AND ARIADNA