Ens visita la Isona Passola

Avui ens ha visitat la Isona Passola, productora, guionista i directora de cinema i l’actual presidenta de l’Acadèmia del Cinema Català. Ha vingut per fer una xerrada a l’alumnat de 2n de batxillerat.

Només de començar la xerrada ha sabut crear una atmosfera encisadora i ràpidament s’ha posat a la butxaca l’alumnat. A la primera part de la xerrada ha parlat de com es fa una pel·lícula: personatges, guió, fotografia, la importància del muntatge….ha insistit molt en la importància de la fotografia i ens ha posat l’exemple de les imatges del paisatge desèrtic dels Monegros com a reflex de la solitud dels personatges. La música i el muntatge és també clau, sense un bon muntatge un bon guió pot quedar esguerrat.

A la segona part de la xerrada s’ha centrat més en Incerta glòria, la pel·lícula ambientada a la guerra civil que havia vist l’alumnat de 2n de batxillerat des de la matèria d’història. Aquestes visites s’emmarquen en les activitats programades per despertar la curiositat del nostre alumnat per les arts en general i aquesta vegada dedicada al setè art: el cinema.