“Entra, no es menester el hilo”

El passat dimarts 3 de desembre l’alumnat de l’optativa de Mitologia de 2n ESO va realitzar una sortida al Parc del Laberint d’Horta, a Barcelona.

El Parc del Laberint era en origen una finca d’estiueig propietat del Marquès de Llupià i d’Alfarràs qui al 1791 va començar-ne les obres d’enjardinament. L’arquitecte encarregat de la feina fou l’italià Domenico Bagutti, que va optar per un estil neoclàssic per a l’immoble que, aleshores, estava als afores de la ciutat de Barcelona.

L’any 1967 la família Desvalls decideix de cedir la propietat a l’Ajuntament de Barcelona a canvi de terrenys edificables a la zona de Pedralbes. Al 1977 es va obrir per primer cop al públic. Malauradament, es va haver de tancar degut als desperfectes i destrosses que s’hi van produir tant a la part vegetal com a l’arquitectònica. Finalment, al 1994, gràcies a una partida de diners procedents de la Unió Europea, es va restaurar àmpliament per tornar a obrir-lo al públic. Avui dia les visites es troben limitades a 750 persones diàriament, amb la finalitat de preservar tota la bellesa que hi ha a dins del parc.

La visita al Parc és altament recomanable per a qualsevol, però més encara si volem comprovar la presència de la mitologia clàssica avui dia. El parc, dividit en tres terrasses, es troba guarnit amb diferents bustos, estàtues, templets i relleus de caire mitològic, que els nostres alumnes podien contemplar i connectar, llavors, amb els seus aprenentatges a l’aula. La joia del Parc és el Laberint, que ens anima a entrar-hi perquè aquest no precisarà del cabdell que Ariadna li donà a Teseu.