“El retablo de las maravillas” de Cervantes: teatre a 3r ESO

L’alumnat de l’optativa de 3r d’ESO ens va oferir el passat 8 de juny la representació de l’obra “El retablo de las maravillas”, un entremès de Miguel de Cervantes (1547-1616) que han estat treballant al llarg de tot el curs. Un cop més, de la mateixa manera que ja varen fer el curs passat, un grup d’alumnes han format part de l’elenc actoral amb tot l’esforç de memorització i actuació que això suposa; mentre que un petit grup d’alumnes s’han ocupat de les tasques més tècniques com pot ha estat la construcció d’una estructura a mode de retaule per la qual anaven sortint les meravelles que els dos còmics, Chirinos i Chanfalla, duien a escena.

El professorat responsable, el David Artigas i la Marta Cobo, van dividir la seves tasques per tal de poder treballar amb els dos grups per separat. Així doncs, després de setmanes de nervis, esforç i molt treball, però sempre amb molta il·lusió, l’estrena va poder ser tot un èxit. L’alumnat va poder disfrutar d’una peça clàssica, amb certes adaptacions al món contemporani que no només va fer esclatar les rillaes del públic sinò que tambè els va empènyer a la reflexió sobre els temps convulsos que vivim.

En aquest enllaç podeu veure la representació sencera: https://youtu.be/nzCKiBegg7g