El Mompou sona!

Fotos i vídeos AQUÍ.

El dilluns 7 de juny, el Mompou va sonar a l’audició de final de curs de l’assignatura de música.

Malgrat les restriccions que hem patit enguany, a causa de la covid-19, hem pogut arribar a fer la formació instrumental, tan desitjada per totes i tots, amb força normalitat durant el tercer trimestre.

A 2n curs, dins de la programació de la matèria hi ha, un apartat important dedicat al conjunt instrumental on els alumnes trien i aprenen a tocar diferents instruments de placa (xilòfons, metal·lòfons o carillons), petita percussió o decideixen continuar amb la flauta dolça.

L’agrupació instrumental té com a objectiu principal el desenvolupament integral de l’alumnat, no només duent a la pràctica els valors necessaris per treballar a l’aula, com la solidaritat, la cooperació o la inclusió, sinó també incidint en la puntualitat, l’assistència, l’ambient de treball i la concentració. L’activitat musical afavoreix també el desenvolupament emocional amb l’acceptació de la realitat pròpia i l’autoestima, i reforça altres valors, necessaris en el nostre dia a dia, com l’alegria, la creativitat, l’honestedat, la igualtat, la llibertat, la sensibilitat o el respecte als altres.

El fet de saber que la feina feta serà exposada en una audició, promou la responsabilitat de l’alumnat i el compromís personal amb el grup, ja que l’èxit depèn de tothom.

A l’audició d’enguany, doncs, cada grup va presentar una melodia procedent dels cants dels afrodescendents americans, que s’han convertit en repertori bàsic de gòspel o en estàndards de jazz. Aquestes peces van ser molt ben interpretades, deixant un bon gust de boca a l’alumnat de 2n d’ESO, que ja ha acabat la seva formació musical al centre.

I no ens podem acomiadar sense recordar-ne els beneficis: “la música estructura la forma de pensar i treballar, ajudant a la persona en l’aprenentatge de matemàtiques, llenguatge i habilitats espacials”. Howard Gardner (Pennsilvània, 1943)

Esperem que, ja que no hi vau poder ser, pugueu gaudir de les fotografies que trobareu tot seguit.