Diada de Sant Jordi 2023

FOTOS AQUÍ

Enguany, la diada de Sant Jordi cau en diumenge i és per això que avui divendres 21 d’abril celebrem aquesta festivitat a l’institut Frederic Mompou.

Els alumnes de 1r de Batxillerat la celebren a partir de les 10h, amb un visionat de curtmetratges que han creat els alumnes de l’optativa de Comunicació Audiovisual. Els de 2n de Batxillerat gaudeixen de 10h a 11h d’un recital literari que ha preparat especialment per a ells el seu exprofessor de literatura, el David Artigas.

A partir de les 11h començarà la celebració de la diada de la rosa i el llibre per als alumnes d’ESO. Aquest és el contingut de la festa d’avui:

D’11h a 12h, a l’hora d’esbarjo, hi haurà paradetes de llibres i roses, i lliurament de premis. Durant aquest temps, es donaran a conèixer els guanyadors dels premis literaris, del premi de cartells de Sant Jordi i del concurs de mems.

A partir de les 12h farem activitats diversificades per nivells:

1r ESO: audició musical, on els propis alumnes de 1r ESO interpretaran diverses peces.

2n ESO: espectacle de teatre, amb un acte de l’obra “Romina i Julieta”, adaptació de la peça teatral de Shakespeare ‘Romeu i Julieta’. Els intèrprets són els alumnes de l’optativa de teatre de 2n ESO, i la resta d’alumnes de 2n en seran els espectadors. Tot seguit hi haurà un col·loqui sobre la representació, i a continuació l’espectacle acabarà amb una mostra de danses irlandeses que alguns alumnes de 2n han preparat a partir d’un taller d’Irish Dancing a l’institut amb l’escola de dansa Aires Celtes.

3r i 4t ESO: gimcana lingüística. El professorat dels departaments de català, castellà i llengües estrangeres han estat preprarant diferents jocs i proves que tenen la llengua com a nexe comú (paraulògic, tabú, etc), i l’alumnat de 3r i 4t haurà de realitzar-les en grup i obtindran una puntuació.

1r Batx: gala de premis al millor curtmetratge. A partir del visionat fet de 10h a 11h, l’alumnat es reunirà a la Biblioteca de l’institut per assistir a la votació final i veure la gala de premis dels curtmetratges guanyadors.

2n Batx: cinefòrum de la pel·lícula Alcarràs. Els alumnes aniran a la seva aula, on el professor i professora de llengua dinamitzaran un cinefòrum de la pel·lícula que hauran visionat prèviament.

Esperem que els vostres fills i filles gaudeixin de totes aquestes activitats!

1. Montse Bordanova

Bon Sant Jordi!!
    Felicitats als guanyadors i guanyadores!
    L’enhorabona per les activitats tan motivadores!