Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència

El passat dilluns dia 11 de febrer es va celebrar arreu del món el dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència. Per aquest motiu, 100 dones científiques van anar a 100 escoles i instituts d’arreu de Catalunya a explicar la seva feina i la seva vida de científiques, i quin va ser el seu procés per arribar a dedicar-se a la ciència.

El nostre institut va ser un dels cent en què hi va venir una científica a explicar-nos la seva història. L’Irma Roig, investigadora a l’IRTA (Institut de Recerca i Tecnologia Alimentària) i al CRAG (Centre de Recerca en Agrigenòmica), va oferir-nos una conferència sobre la ciència i tecnologia dels vegetals. Tot l’alumnat de 3r d’ESO de l’institut va poder gaudir d’aquesta xerrada, en què l’Irma ens va explicar, entre altres coses, que hi ha més tecnologia en una fruiteria que en una botiga d’Apple, o que les diferents tècniques de millora de vegetals per al consum alimentari inclouen encreuament amb varietats antigues, la promoció de mutacions, o la creació de plantes transgèniques. També ens va ensenyar com eren originalment els vegetals salvatges abans de tenir-los a les fruiteries: plàtans plens de llavors, albergínies de color verd i molt amargants, síndries amb polpa blanca i sense gust, etc.

La xerrada s’emmarca dins de les activitats STEAM que du a terme l’institut des que va ser seleccionat per participar en aquest programa d’innovació. L’objectiu, a més d’ensenyar-nos ciència i tecnologia, és també fomentar vocacions científiques, especialment entre les noies.

Esperem que tot plegat hagi alimentat l’esperit científic del nostre alumnat de 3r d’ESO. A les fotos hi veieu tant l’Irma al seu laboratori amb el seu equip, com imatges de la xerrada a l’institut.