Ciència, tecnologia i medi ambient a l’entorn del Tibidabo

El passat dimarts 8 de novembre, amb l’alumnat de tercer d’ESO vam poder gaudir d’una experiència d’aprenentatge diferent a la de cada dia: vam anar al parc d’atraccions del Tibidabo, on vam compaginar diferents activitats didàctiques organitzades pel propi parc sobre tecnologia, medi ambient i ciència.

L’activitat consisteix en un circuit de cinc atraccions (cine 4D, el diàvolo, Tibidabo express, crash cars i la muntanya russa),  amb diferents mecanismes i moviments. Al llarg del recorregut, els estudiants completen un dossier de coneixement adequat al curs escolar, ideat perquè arribin a conclusions de manera autònoma i on practiquen càlculs i conceptes apresos a l’institut i al llarg de la jornada.

Els objectius didàctics van ser els següents:

• Aprendre diferents conceptes de física, tecnologia i medi ambient.
  • Comprendre les transformacions energètiques que es produeixen en el medi més immediat de les persones a través de màquines lúdiques com són les atraccions.
  • Sociabilitat de l’alumnat en una activitat de grup, participativa i monitoritzada.
  • Motivar l’alumnat cap a la ciència, la tecnologia i el medi ambient perquè puguin desenvolupar les seves capacitats en un món tecnificat i científic.
  • Aprendre a prendre dades en un entorn real i no acadèmic.

Amb aquesta experiència han après i s’han divertit al mateix temps: un record que serà molt motivador per a tots ells.

1. Montse Bordanova

Una activitat que ajuda a l’aprenentatge i el fa més proper. L’enhorabona per l’organització.