Breakout Tecnològic

Aquest any a l’optativa de Tecnologia del 4rt acadèmic tornem a realitzar el projecte Homestead. Una aventura que aquest curs es fa durant el primer i segon trimestre on els alumnes tornaran a ficar-se en la pell d’un enginyer i realitzar unes missions per aconseguir el seu objectiu final: viatjar per l’espai!

Fa uns dies vam realitzar una activitat anomenada breakout. Aquest tipus d’activitat, englobada en la gamificació d’aula, consisteix en realitzar un seguit de reptes per poder obrir unes caixes (o altres objectes) amb cadenats (entre d’altres). En aquesta ocasió vam aprofitar que estem treballant l’electrònica digital i el sistema binari per poder fer aquesta activitat. Els alumnes es van dividir en 4 grups + 1 grup extra format per representants dels altres quatre. Desprès van haver de realitzar tres reptes a través d’una pàgina web dissenyada per l’ocasió utilitzant eines col·laboratives com és l’entorn GSuite. Tot i que els alumnes estaven separats per equips, l’objectiu final era comú per tots, havien de cooperar entre ells per poder trobar un missatge secret que els hi havien deixat. Com l’objectiu es va aconseguir, tots van obtenir la màxima puntuació de l’activitat i a més vam passar una estona divertida.

Us deixem algunes imatges.

1. Montse

La ciència i la tecnologia també ens permeten somniar en un món millor.
    Tant de bo els somnis es converteixin en realitat.
    ——-Montse——