Al taller de música de 3r d’ESO, tenim visites!

Divendres passat va ser un dia especial al Taller de música, l’optativa de 3r de l’ESO. Esperàvem la visita d’uns convidats molt especials: l’alumnat de Cultura Clàssica (també matèria optativa de 3r). Us explicaré una mica com va sorgir la idea de la invitació i quin en va ser el resultat.

Al taller, comentant calendari i programació, vam veure que una part de l’alumnat tenia el “corazón partido” (com la cançó de l’Alejandro Sanz) entre aquestes dues optatives i que, malauradament,  havia hagut de triar-ne una. La solució a aquesta situació de desamor passava per fer una col·laboració, i teníem tots els deus (mai millor dit!) a favor per fer-ho. Així doncs, nosaltres hi vam posar la música i els companys de Cultura Clàssica, amb l’ajuda inestimable del seu professor, en Carles Sàbat, hi van posar la lletra!

La peça escollida també va ser clau: l’Epitafi de Seikilos, la composició musical sencera més antiga que es conserva, tenia una història comuna. En el taller vam fer una anàlisi de la partitura: el mode frigi amb el que es va escriure la melodia, la notació alfabètica i els ritmes llargs i curts, segons els accents dels versos. Vam tocar la melodia amb dues versions d’acompanyament, utilitzant els instruments que tenim a l’aula.

L’alumnat de Cultura Clàssica va fer una exposició sobre el lloc que ocupava la música dins de la cultura grega. Ens van explicar el seu origen, els déus i les muses que l’acompanyaven, els instruments que es tocaven i qui va ser Seikilos.

Volem agrair profundament l’interès, la predisposició i l’esforç de l’alumnat de les dues matèries per a poder fer aquest col·laboració que esperem que es repeteixi!

Moltes gràcies!

I ara que ja hem obert el taller al públic de l’institut,…. quins seran els nostres propers convidats?