8 de març

Des de la comissió d’igualtat s’han elaborat diferents activitats relacionades amb el 8 de març, Dia Internacional de les Dones. Durant la primera quinzena del mes de març cada nivell ha portat a terme diferents accions de sensibilització sobre la importància del paper de les dones tant en l’àmbit familiar com professional o acadèmic per així visualitzar la participació de les dones en tots els àmbits de la vida posant en valor la seva contribució social i històrica, tot fomentant el seu apoderament com a protagonistes i creadores a través de la seva mirada.

L’alumnat de 1r de l’ESO va realitzar l’activitat “Dones, les grans oblidades de la història”  amb l’objectiu de donar a conèixer els noms i visibilitzar  les gestes de moltes dones que han estat oblidades al llarg de la història en diferents àmbits del coneixement. Els nois i les noies de 2n d’ESO van fer un recorregut sobre la història del feminisme per donar a conèixer què és, com sorgeix i les diferents etapes per les que passa el feminisme fins arribar a l’actualitat. Van acabar elaborant diorames per representar el que havien treballat.

L’alumnat de 3r d’ESO va investigar sobre les diferents imatges de la dona al llarg de la història per poder donar a conèixer els estereotips femenins i la superació dels mateixos a través de les diverses maneres de ser dona i expressar-se com a tal. L’últim nivell de l’ESO va elaborar un mural després de visualitzar la pel·lícula Suffragette on van plasmar aquells conceptes i idees que més van impactar.

Els nois i les noies de batxillerat van fer una jornada per la prevenció de la violència de gènere atès que és necessari i urgent treballar aquest aspecte d’una manera transversal al llarg del curs.

Com cada any, l’alumnat ha mostrat interès i ganes durant les diferents sessions de treball i elaboracions dels murals i exposicions. Des de l’institut Frederic Mompou volem felicitar tots els nois i noies i docents per la implicació i la participació. Cada dia és 8 de març.