Projecte Pyirene FP

Si ets alumne/a de CFGM o professor/a de FP inicial pots gaudir d’una beca per a realitzar una estada a l’estranger.

L’objecte d’aquesta convocatòria és el foment de les estades formatives en empreses, entitats o centres educatius ubicats en els departaments francesos de: Pyrénées Atlantiques, Hautes Pyrénées, Ariège, Haute-Garonne, Pyrénées-Orientales de la regions de Nova Aquitània i Occitània, per part de l’alumnat i professorat de Formació Professional de centres de titularitat de la Generalitat de Catalunya.

Es preveuen tres modalitats d’estades formatives:

• Modalitat de pràctiques adreçada als alumnes. Estades formatives per a l’adquisició de resultats d’aprenentatge corresponents a una part o a la totalitat del mòdul que desplega la formació pràctica en centres de treball (FPCT).
  • Modalitat d’estudi amb reconeixement adreçada als alumnes. Estades formatives per a l’adquisició de resultats d’aprenentatge d’una o més unitats formatives de mòduls diferents al mòdul que desplega la formació pràctica en centres de treball.
  • Modalitat adreçada als professors. Estades formatives dirigides únicament als professors de cicles formatius de formació professional inicial.

Es podran sol·licitar estades formatives que compaginin estades de pràctiques i d’estudi amb reconeixement.

REQUISITS

Poden presentar projectes els centres educatius de titularitat de la Generalitat de Catalunya que imparteixen cicles formatius de formació professional inicial i comptin amb alumnes en aquests ensenyaments o professors de formació professional inicial que vulguin fer estades en empreses, entitats o centres educatius dels departaments francesos indicats, i que tinguin coneixements d’un nivell adequat de conversa de francès.

Per a cadascuna de les modalitats les estades formatives s’han de dur a terme durant els anys 2018 i 2019 i han de reunir els requisits següents:

Modalitat adreçada als alumnes
  • Les estades han de tenir una durada mínima de 2 setmanes, inclosos els dies de viatge.
  • Les estades es poden fer, en la seva totalitat, en un centre educatiu, en una empresa o entitat, o combinar
estades en centre educatiu i empresa o entitat.
  • Les estades formatives han d’estar reconegudes pels centres educatius catalans.
  • Les estades han de complir amb els requisits de la normativa vigent.
  • En el cas d’alumnes menors d’edat, quan el centre d’acollida ho requereixi, hauran d’anar acompanyats d’un professor/a. Aquest acompanyament es pot tramitar com a una mobilitat de professorat.
Modalitat adreçada als professors
  • Poden coincidir amb el període d’estada dels alumnes. En el cas que siguin mobilitats d’acompanyament, el professor ha de realitzar alguna activitat al centre d’acollida o en una empresa.
  • Altres tipus d’estada, en un centre educatiu o en una empresa o entitat.

Resolucio convocatoria Projecte PyireneFP

Els candidats interessats escriviu un mail a:

internacional@iesesteveterradas.cat

abans del dia 30 d’octubre amb les vostres dades:

• Nom
  • Cognoms
  • DNI
  • Cicle Formatiu que estàs matriculat (en cas de ser alumne/a)