Projecte PRODIGE a Finlandia

Els alumnes Alberto Martínez Toro i Sergi Fernández Torres de 1r del Cicle Formatiu de Grau Superior Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa, amb el seu professor Rafael Aracil López, han realitzat una estada a Finlàndia amb la finalitat de compartir coneixements informàtics, practicar l’anglès i conèixer una altra realitat dins del món educatiu.

Els estudiants han tingut el privilegi de realitzar la seva estada a la ciutat de Lohja, on han estat acollits pels professors i alumnes del centre escolar Luksia (https://www.luksia.fi/), i han assistit a classes i projectes realitzats pel curs d’informàtica finès, Programari Development, i a mes a mes, han realitzat visites variades com per exemple al Museu Vapriikki a veure una exposició sobre la història dels videojocs i un tour per les mines Tytyri.

Tot això ha estat possible gràcies a la participació de l’institut, en conjunt amb altres instituts de França, Itàlia, Alemanya i Finlàndia, en el projecte anomenat PRODIGE (Promote Digitalisation in Education), que té entre els seus objectius l’elaboració de materials per a gestionar programes de mobilitat, disseny d’una base de dades de famílies disposades a acollir estudiants i creació d’un curs de formació en línia.

Per a finalitzar, agraïr a tot el personal del centre escolar Luksia per tot el seu esforç, suport i dedicació cap als nostres companys i alumnes durant aquesta experiència.