L’alumnat de primer de SMX visita el Marenostrum

l’alumnat de primer curs del cicle formatiu de grau mitjà de SMX de l’Institut van tenir l’oportunitat de visitar el supercomputador Marenostrum, ubicat al Barcelona Supercomputing Center, una de les instal·lacions més importants en el camp de la computació de gran escala a Europa.

La visita va començar amb una introducció a càrrec dels responsables del centre, que van explicar la funció del supercomputador i la seva importància en la recerca científica i tecnològica. Després, els alumnes van rebre una breu formació sobre la programació i la gestió de dades en aquesta tecnologia, per tal de comprendre millor el funcionament del supercomputador.

Seguidament, l’alumnat van ser guiats a través de les diferents sales on es trobaven les diverses parts del supercomputador, com ara les xarxes de comunicació, els servidors i els sistemes de refrigeració. l’alumnat van poder veure de prop les enormes torres de servidors i les pantalles que mostraven les dades de funcionament del sistema.

Després de la visita, l’alumnat va tenir l’oportunitat de fer preguntes als responsables del centre, que van respondre les seves inquietuds i curiositats sobre el supercomputador i la tecnologia en general. També van poder fer fotos amb el supercomputador de fons.

En resum, la visita al supercomputador Marenostrum va ser una experiència fascinant per als alumnes de SMX, que van tenir l’oportunitat de veure de prop una tecnologia puntera i aprendre sobre la seva funció i aplicació en diferents àmbits. Va ser una experiència enriquidora i inspiradora per als alumnes, que podran aplicar els coneixements adquirits en el seu futur professional en el camp de la informàtica.