Els alumnes d’informàtica visiten MECALUX

Les visites a MECALUX es van realitzar els dies 12 i 14 de Març, en cada una de les quals hi va anar un grup d’uns quinze alumnes de primer de DAM i DAW. Es va concertar al visita amb el cap de la unitat d’informàtica del departament d’Enginyeria, on es dediquen a fer càlcul d’estructures. En aquest departament hi ha actualment dos alumnes de segon de DAM fent pràctiques, els quals han pres el relleu d’uns altres dos alumnes que ja van ser contractats.

Pel que fa a la visita, es tracta de recórrer unes instal·lacions on MECALUX té en exhibició els seus diferents sistemes per automatització de magatzems. És interessant i curiós veure el funcionament automàtic i ràpid dels diferents sistemes d’elevadors que distribueixen les mercaderies en prestatges que poden arribar a una alçada de magatzem de fins a 50 metres. Aquest any també ens van mostrar un sistema de preparació de comandes que funciona amb ajuda de IA. Quan es seleccionen productes per dipositar en caixes, el robot que fa la selecció sap reconèixer quin producte és el mes accessible en cada moment, per això hi ha una càmera que captura imatges i un programari que a partir del processament de la imatge decideix què s’ha d’agafar.

Els alumnes van quedar força impressionats per tot el muntatge, i fins i tot alguns van comentar que els hagués agradat veure també els departaments que s’encarreguen de generar el codi que hi ha darrera el funcionament de tot plegat.