El projecte Eu Water Challenge arriba a la seva fi / The EU Water Challenge project is getting to an end

Ara fa 18 mesos, es va iniciar un projecte europeu molt engrescador en el qual, tres grups formats per alumnes de diferents centres formatius: Mercantec (Dinamarca), De Wijnpers (Bèlgica) i l’Esteve Terradas, havien de donar resposta a un repte llançat per Aigües de Barcelona: Com es podria millorar la gestió urbana de l’aigua mitjançat solucions basades en la natura?

Al llarg de diverses fases: creativity, prototype i accelerator, cada grup ha anat elaborant la seva idea veient quins punts satisfeien del repte llançat. En una de la seva fases va ser la creació d’una maqueta, perquè el jurat pogués valorar el projecte amb fets tangibles.

La darrera setmana, es va fer la presentació pública dels tres projectes a l’Escola de l’Aigua, en una cerimònia d’entrega de premis, on el grup guanyador va ser el format per Jeppe Motzkus, Natalia Jiménez, Sarah de Naeyer, Ferre Van Herck, Magnus Andersen, Stewart Tirado i liderat per Sofie Thys amb el projecte “The tower”.

Moltes felicitacions a tots els participants!

Per finalitzar la jornada, vam realitzar una visita conjunta al Museu de les Aigües de Barcelona.

18 months ago, a very exciting European project began. In the project three groups formed by students from different training centers: Mercantec (Denmark), De Wijnpers (Belgium) and Esteve Terradas, had to give an ansewer to a challenge launched by Aigües de Barcelona: How could urban water management be improved through nature-based solutions?

Throughout several phases: creativity, prototype and accelerator, each group has created their own idea. In one of its phases, there was the creation of a model, so that the jury could assess the project with tangible facts.

Last week, the public presentation of the three projects was made at the Escola de l’Aigua, in an award ceremony, where the winning group was made up by Jeppe Motzkus, Natalia Jiménez, Sarah de Naeyer, Ferre Van Herck, Magnus Andersen, Stewart Tirado and led by Sofie Thys with the “The tower” project.

Congratulations to all the participants!

To end the day, we made a joint visit to the Museu de les Aigües de Barcelona.