El PFI transforma el descampat en una plataforma de fusta enjardinada amb plantes aromàtiques

Celebrem l’acabament del projecte de reforma realitzat, de forma conjunta, pels dos Programes de Formació i Inserció (PFI) de l’institut. El que abans era un descampat, ara és un espai verd revitalitzat, una plataforma de fusta enjardinada, plena de plantes aromàtiques que aporten vida i frescor al costat del pàrquing de patinets i bicicletes.

L’alumnat de PFI ha estat treballant durant els últims mesos per transformar aquest espai. El seu esforç ha donat els seus fruits i ara podem gaudir d’un bell racó, un lloc tranquil i verd on poder relaxar-se i gaudir de l’aire lliure.

Com deia l’arquitecte i pensador Frank Lloyd Wright: “L’estudi de la naturalesa és l’estudi de la vida. L’edifici que no té vida, tampoc no té bellesa.” El PFI ha donat vida a un espai que abans estava buit, oferint un lloc més de bellesa natural dins de l’institut.

La plataforma de fusta enjardinada no només ofereix una col·lecció d’herbes i plantes aromàtiques que aporten fragàncies delicioses a l’ambient. Un dels aspectes més importants a destacar és que aquesta plataforma actua com a refugi ecològic en el nostre campus. Les plantes aromàtiques atreuen una gran varietat d’insectes pol·linitzadors, com ara abelles i papallones, que són essencials per a la salut dels nostres ecosistemes. A més, les plantes ajuden a millorar la qualitat de l’aire al nostre voltant, absorbint el diòxid de carboni i alliberant oxigen. També contribueixen a la reducció de la contaminació acústica.

Beneficis per al benestar a través de les plantes aromàtiques: Tenir plantes ornamentals a casa i a la feina augmenta la retenció de memòria i la concentració. La influència calmant dels entorns naturals és propícia per a entorns de treball positius, augmentant la capacitat d’una persona per concentrar-se en la tasca que té entre mans. A més, les flors redueixen els nivells d’estrès, augmenten la felicitat percebuda i milloren la salut en general. Les persones que passen temps estesos al voltant de plantes tendeixen a tenir millors relacions amb els altres a causa de l’increment mesurable dels sentiments de compassió. A més, passar temps en entorns naturals fa que les persones siguin millors en les seves tasques i incrementa els nivells d’energia i sentiments de vitalitat.

Aquesta iniciativa forma part del compromís de l’institut per millorar els espais verds i promoure la sostenibilitat. També ofereix una oportunitat educativa única per als estudiants del PFI, que han tingut l’oportunitat de participar en un projecte de reforma real, emmarcat dins del Mòdul de Projecte Integrat que contempla el seu currículum.

Aquí podeu veure un recopilatori d’imatges del procés d’instal·lació!

Convidem a tots els membres de la comunitat a visitar la nova plataforma de fusta enjardinada. Estem segurs que gaudireu de la tranquil·litat i la bellesa que aquest espai aporta al nostre campus.

Enhorabona a l’alumnat del PFI per aquesta gran fita!