El cantautor Pau Alabajos ofereix un emotiu taller-concert a l’Esteve Terrades pel centenari de Vicent Andrés Estellés

La biblioteca Mari Carmen Brito de l’institut Esteve Terradas ha acollit, aquest dilluns 8 d’abril, el taller-concert Estellés a cau d’orella, dut a terme per l’aclamat cantautor valencià Pau Alabajos. L’acte ha tingut lloc en el marc de la celebració del centenari del naixement del poeta Vicent Andrés Estellés, i ha estat organitzat conjuntament amb el Servei Educatiu del Baix Llobregat per promocionar la llengua catalana.

L’alumnat de primer i de segon de batxillerat va iniciar l’acte exposant tot el seu talent creatiu a través d’una mostra variada de videopoemes, poesia dibuixada, recitació dramatitzada, poemes musicats i vídeos de format Tik Tok inspirats en la prolífica obra estellesiana. Els poemes escollits pels alumnes van procurar representar les diferents temàtiques conreades pel poeta de Burjassot, especialment l’amor, la mort i la fam.

Després de la primera part de frenesí artístic dels alumnes, va agafar el relleu el convidat tan esperat, el cantautor Pau Alabajos. En un magnífic exercici de condensació de dades biogràfiques i obra poètica musicada de Vicent Andrés Estellés, el cantant torrentí va desenvolupar el seu taller-concert Estellés a cau d’orella, desfermant durant aproximadament una hora, tota la potència musical de la seva guitarra acústica combinada amb la seva característica sensibilitat vocal única.

El públic va poder corejar i vibrar amb l’adaptació musical dels temes més emblemàtics de l’obra estellesiana, tals com “Postal”, “Assumiràs la veu d’un poble”, o el sempre apassionant “Els Amants”. Entre els assistents a l’acte, s’hi va poder veure a Albert Grau, director territorial, Antonio Balmón, alcalde de Cornellà, i a la Consellera Anna Simó, la qual va fer el parlament de cloenda de l’acte.

La jornada, sens dubte, quedarà per al record de tot l’alumnat de batxillerat, el qual fou protagonista, i alhora privilegiat receptor de la lliçó magistral de Pau Alabajos. Aquest acte ha de servir, doncs, per enfortir els llaços de l’alumnat amb el català i amb la cultura dels Països Catalans. El llegat d’Estellés segueix ben viu, i ara són les noves generacions a qui els pertoca, com diria el gran Xavi Sarrià, mantenir “viva a través del temps la flama de tot un poble en moviment”.