Dia Mundial del Teatre a l’ET

El passat 27 de març va ser el Dia Mundial del Teatre i des de l’Esteve Terradas volem reivindicar la importància d’aquesta art escènica com a mitjà de comunicació i expressió lliure.

En aquesta diada és tradicional que s’enviï un missatge escrit per alguna personalitat important del món de les arts escèniques convidada per l’International Theatre Institute (ITI). Enguany, el missatge va a càrrec del director de teatre Peter Sellars, que reivindica el teatre com un espai d’escolta activa i igualtat. El podeu llegir aquí

D’altra banda, l’ITI celebra aquest any el 60è aniversari de la commemoració del Dia Mundial del Teatre. Aquesta setmana es commemora també el el Dia Mundial del Teatre Infantil i Juvenil (20 de març) i el Dia Mundial del Titella (21 de març).

FONT: institut del teatre

Enguany, a l’Institut, ens hem endinsat en el món del teatre mitjançant diferents activitats, les quals us detallem a continuació:

• Lectures de teatre en versió original programades pel Departament de Català i el Departament de Llengües Estrangeres.
  • Representació de l’obra de teatre en anglès “Me TV” a la sala d’actes de l’institut, per a l’alumnat de 3r d’ESO.
  • Sortida al Patronat de Cornellà amb l’alumnat de 4t d’ESO per veure “Dr Jekyll & Mr Hyde” en versió original organitzada pel Departament de Llengües Estrangeres.
  • Visualització del musical Mar i Cel amb l’alumnat de 4t d’ESO en la matèria de Català.
  • Representació de teatre com a producte final del projecte “Revolució Francesa”, organitzat pels Departaments de Ciències Socials i Català, i dut a terme amb l’alumnat de 4t d’ESO.
  • El departament de Català organitza una sortida per tal que l’alumnat gaudeixi de l’obra La Plaça del Diamant, al teatre Poliorama, basada en l’obra de Mercè Rodoreda.

Aquestes són algunes de les imatges que es van poder presenciar, concretament, a la representació de “La Revolució Francesa”, a 4t d’ESO.