Dia Internacional de la Nena i la Dona Científica

Aquest divendres 11 de febrer, com cada any des de 2016 en aquesta data, se celebra el Dia Internacional de la Nena i la Dona Científica segons una resolució de l’Assemblea de les Nacions Unides publicada el desembre de 2015. Els objectius d’aquesta diada són els de promoure la igualtat entre gèneres (ja sigui a nivell d’ocupació, educatiu, jurídic…) i el d’empoderar la dona i la nena en l’àmbit científic i tecnològic.

Des de l’institut Esteve Terradas cada cop som més conscients que hem de treballar per visibilitzar el paper de les científiques al llarg de la història, de tal manera que el nostre alumnat tingui referents científics femenins. D’aquesta manera, a les classes de ciències, a banda d’anomenar els habituals científics (Newton, Pascal, Pasteur…), també fem èmfasi en l’aportació a la ciència que han fet les dones al llarg de la història, com per exemple, el descobriment de la discontinuïtat de Lehmann dins del nucli de la Terra, dut a terme per la sismòloga danesa Inge Lehmann el 1936; la contribució de Lise Meitner en el camp de la radioactivitat i la fissió nuclear, o l’obtenció de la imatge de l’ADN gràcies a Rosalind Franklin al 1953, entre d’altres.

Per altra banda, també es realitzen treballs específics per tal de conèixer altres contribucions de dones de totes les disciplines científiques a primer d’ESO, segon d’ESO i a primer de Batxillerat. A primer d’ESO es realitza una exposició de petites biografies de dones especialitzades en diferents camps de la ciència, a segon d’ESO es realitza una investigació sobre l’aportació a la ciència de diferents dones i simulen fer-ne difusió a través d’una xarxa social, i a la matèria de Ciències pel món Contemporani l’alumnat realitza una exposició en format pòster científic per a què la resta d’alumnat i professorat interessat pugui llegir les seves aportacions, malgrat algunes d’elles són ben poc conegudes. L’exposició estarà disponible des de l’11 de febrer fins passat el 8 de març, Dia Internacional de les Dones.

Us deixem amb algunes fotografies!