REVISTA – SORTIDA LLEIDA

El dijous 4 d’octubre, els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat de Ciències Socials i Humanitats vam realitzar una sortida relacionada amb l’assignatura de Llengua Catalana i Literatura.

Ens vam dirigir a la Universitat de Lleida i quan vam arribar a la Facultat de Lletres ens vam trobar amb alumnes de diferents instituts. Allí, Noèlia Carbonell, filòloga catalana i professora de la Universitat de Girona, ens va realitzar un taller pràctic de llengua catalana sobre els registres i la nova normativa de la llengua. Un cop va finalitzar la classe, vam disposar de temps lliure per esmorzar a la cafeteria de la mateixa Universitat. Després, el filòleg i professor de la Universitat de Girona, Francesc Feliu, ens va parlar sobre l’estudi de la llengua i la literatura catalanes en l’actualitat. El professional ens va explicar els avantatges d’aquest grau, les sortides professionals en la vida laboral i altres aspectes relacionats amb aquest tema. Finalment, vam tenir l’oportunitat de proposar-li qualsevol pregunta i resoldre diferents dubtes.

Un cop vam sortir de la UdL, els professors ens van deixar temps lliure fins arribar a la Paeria, al carrer Major, on vam començar la Ruta Literària del poeta Màrius Torres visitant diferents indrets de la ciutat relacionats amb el poeta, com per exemple la casa on va viure de jove amb la seva família o diferents escultures, en els quals cada alumne havia de llegir en veu alta un dels poemes d’aquest escriptor lleidatà fins arribar als jutjats de la ciutat, on vam llegir l’últim poema davant d’una escultura commemorativa del cinquantè aniversari de la seva mort.

Penso que la sortida va estar força encertada per diversos motius. En primer lloc, perquè d’aquesta manera hem pogut ampliar els nostres coneixements sobre la normativa catalana  i l’estudi del català en les diferents universitats i les seves sortides professionals així com la vida d’un poeta tan rellevant del segle XX com va ser el lleidatà Màrius Torres. I en segon lloc, perquè el bon temps va estar al nostre favor i vam poder realitzar la ruta de forma .

Tanmateix, no vam disposar de temps suficient per poder recitar tots els poemes previstos encara que els més destacats, com per exemple “Cançó a Mahalta” o “Aniversari”, sí que vam tenir l’oportunitat de llegir-los.

Finalment, tot i aquest únic inconvenient, puc afirmar que va valer la pena realitzar aquesta sortida i que proposar-ne una altra de semblant no estaria gens malament.

Eva Planes Llovera – 2n Batxillerat