REVISTA – VIATGE DE 1r DE BATXILLERAT A POLÒNIA

Després de tot el curs, ja  tocava una mica de desconnexió. Tots els alumnes de primer de Batxillerat vam iniciar  el viatge des del nostre institut de Bellcaire fins a la ciutat polonesa de Cracòvia…La nostra aventura comença !!!

En primer lloc, en arribar a la ciutat, vam acomodar-nos a l’hotel. Un hotel  molt bonic, rústic i “vintage,”a la vegada.

Tot i que Polònia és un país de la Unió  Europea, la moneda de Polònia és diferent, els zlotys, i  vam haver de realitzar el canvi de moneda. Realment, pensàvem que seria més complicat de fer.

Vam començar a visitar  el casc antic, Stare Miasto, acompanyats d’una guia.  Després de sopar, l’esgotament ens va guanyar i…cap a descansar a l’hotel.

Al  dia següent, vam visitar els camps de concentració Auschwitz-Birkenau, lloc molt esperat per tots nosaltres, perquè  se’ns va obrir la curiositat de veure-ho amb els nostres propis ulls i xafar el terreny on deia “el treball us farà lliures”.  Finalitzada aquesta visita, la majoria vam coincidir en l’impacte horrorós i el sentiment de tristesa que ens produïa, però, per animar-nos una mica,  vam tenir tarda lliure pels carrers de la ciutat, sopar al barri jueu i una estona ben divertida a la bolera.

El dijous hi havia programada  una sortida que ens va sorprendre a tots positivament: no ens esperàvem pas observar les immenses galeries i llacs a l’interior de les mines de sal de Wieliczka. La tarda la vam passar pel centre de la ciutat, visitant les  esglésies i places, entre d’altres. I la nit, molt divertida, tot i el mal temps: vam fer un “tour”, anomenat “Cracòvia macabra” on una guia, molt animada, ens explicava les llegendes més terrorífiques de la ciutat.

El recorregut de l’últim dia consistia a visitar el Barri de Kazimierz, el centre de la comunitat hebrea antigament, el gueto jueu, les diferents sinagogues i la famosa plaça de les cadires. També vam realitzar una visita guiada a la Farmàcia de l’Àliga i, més tard, a la Fàbrica de Schlinder, actualment un museu de l’holocaust. Per finalitzar la nit, vam sopar tots junts amb menjar típic, com pierogis, acompanyat de música en directe.

Ja s’estava acabant el nostre viatge i l’últim lloc que vam poder contemplar va ser el barri de Nowa Huta, un barri creat des de zero en l’època comunista.

Tot d’un plegat, maletes a les mans i trasllat cap a l’aeroport per donar per finalitzada  la nostra estada en aquest país.

Va ser una experiència molt positiva que cadascú de nosaltres voldríem repetir, una ruta turística entranyable convivint tots junts, compartint experiències i moments que sempre recordarem.

I no podem deixar d’agrair el suport a les nostres professores que ens van acompanyar en aquest viatge memorable. Gràcies Dolors, Margarita i Teresa.

Alumnat de 1r Batxillerat, curs 2018-2019