L’escriptora Care Santos té una conversa amb els alumnes de 2n d’ESO

Veritat és una novel·la dedicada al públic juvenil publicada per l’escriptora catalana Care Santos. Aquest curs, els alumnes i les alumnes de 2n de l’ESO han llegit i treballat aquesta lectura.
Avui, 10 de març de 2025 han pogut compartir l’experiència de sentir i poder preguntar tot allò que han cregut adient sobre l’obra i les activitats de ser escriptora.
Moltíssimes gràcies, Care Santos per l’experiència!

Concurs Coca-Cola Joves Talents de Relat Curt



Aquest dijous 6 de març i divendres 7 de març de 2025, una selecció d’alumnes de 2n d’ESO ha participat en el Concurs Coca-Cola Joves Talents de Relat Curt.
Durant dues hores, i a partir de les instruccions proporcionades per la plataforma virtual del concurs, han redactat un escrit que havia de contenir unes paraules inventades (que han sabut en el mateix moment que s’activava el cronòmetre).
Cada alumne i alumna ha elaborat un relat inèdit, sense cap mena d’ajuda i esprement al màxim la seva imaginació. I, en efecte, han treballat de valent per reeixir en aquesta comesa.
Si algun dels i les participants d’aquesta fase provincial és classificat, passarà a la fase estatal, d’on finalment sortirà el guanyador del concurs.
Els donem l’enhorabona per haver estat seleccionats i els encoratgem a seguir escrivint i delectant-nos amb les seves històries.
Qui sap si, entre aquest alumnat, hi tenim algun futur escriptor o escriptora!

Premi Llegim Ciència

Aquest 26/2/25 a la Universitat de Vic s’ha celebrat la 13a edició del Premi Llegim Ciència (PLC). Aquest concurs consisteix en la lectura d’una novel·la d’argument científic i la posterior creació d’uns relats. D’aquesta manera la ciència i la literatura es poden treballar lligades. També es potencien valors com la igualtat entre els sexes, l’accés a la ciència de les noies, entre altres.
Hi ha diverses modalitats en el concurs formulades a les bases del certamen literari. Aquest curs 24-25 el llibre escollit ha estat L’EFECTE FRANKENSTEIN d’Elia Barceló, la qual ha assistit a l’acte i ha respost a les preguntes dels joves.
El jurat ha valorat els relats i ha lliurat els premis. Entre els guardonats l’alumne del nostre centre Eudald Bonastre (de 4t d’ESO) ha guanyat un 5è premi de la modalitat B: on s’havia d’escriure una pàgina, del diari de laboratori de Viktor Frankenstein.
Enhorabona Eudald, i que la ciència i la literatura continuïn caminant de la mà molts anys més!

Micro:bit!

L’alumnat de 3r d’ESO continua avançant en programació i robòtica amb Micro:bit!
Aquesta setmana hem fet un pas més i hem començat a utilitzar la placa d’extensió Micro:shield per ampliar les possibilitats dels nostres projectes.

Intercanvi de llengua alemanya amb institut de Bielefeld

Ja hem acabat l’intercanvi que duem a terme en l’assignatura de llengua alemanya entre l’Institut Max Planck de Bielefeld i el nostre institut, amb alumnat de 1r de Batxillerat. Ha sigut un intercanvi molt profitós i una experiència que ni les famílies ni l’alumnat, ni el professorat que hi hem participat oblidarem fàcilment. Durant una setmana hem visitat Barcelona, Girona, Olot i la Fageda; hem fet activitats de descoberta a Vic, una Escape Room a l’institut i un formidable sopar amb les famílies que han acollit al grup alemany, l’alumnat i els professors que hem participat de l’intercanvi.

Ara ens queda la segona part. Del 2 al 9 d’abril ens desplaçarem a Bielefeld on farem tot d’activitats que ens ajudaran a entendre la manera de ser i de viure d’un indret desconegut per a nosaltres i, sobretot, aprendrem a conviure i compartir amb persones que viuen una realitat diferent a la nostra. De ben segur que tindreu notícies nostres!

 

 

 

Ja comença l’intercanvi amb Alemanya

Avui a les 15:00 h han arribat a l’estació de tren de Vic el grup d’estudiants alemanys que participen, juntament amb el nostre alumnat de 1r de Batxillerat que ha estudiat alemany, de l’intercanvi entre Les Maisies i Bielefeld . És un intercanvi que anem fent regularment i que ens portarà d’avui fins el dia 20 de febrer a visitar i conèixer Barcelona, Girona, la Fageda i participar d’un projecte de comunicació que culminarà amb la gravació d’un podcast. És una setmana on l’alumnat d’Alemanya pot posar en pràctica el seu coneixement de castellà i el nostre alumnat pot practicar la llengua alemanya.

Del 2 al 9 d’abril serem nosaltres qui completarem l’intercanvi viatjant a Bielefeld i coneixerem aquesta zona d’Alemanya. Estem segurs que en trauran una gran experiència!

Copa Cangur

Un equip de la categoria Cadet i un de la categoria Júnior han participat a la Copa Cangur amb seu a la Biblioteca Pilarín Bayés. La jornada ha estat molt profitosa aconseguint una molt meritòria 3a posició per a l’equip de primer d’ESO i una fantàstica primera posició per a l’equip de 3r i 4t. Amb aquesta victòria els nostres júnior s’han classificat per la gran final que es portarà a terme properament. Enhorabona a tots!