Excursió al Puigsacalm

L’alumnat de 4t d’ESO ha anat d’excursió al Puigsacalm per tal de conèixer diferents entorns naturals pròxims per dur a terme activitat física. L’excursió forma part de les activitats de la situació d’aprenentatge activitat física al medi natural: El senderisme que l’alumnat està realitzant a la matèria d’Educació Física. En aquesta sortida l’alumnat ha desenvolupat la competència digital a partir de l’ús de l’app Wikiloc, que prèviament se’ls va presentar, amb la qual han gravat la seva ruta i han completat amb imatges, descripció i punts d’interès. L’excursió ha estat tot un èxit.

Cotxe robot

Les rodes i el xassís del cotxe els han dissenyat amb el programa SketchUp, però hem tingut problemes amb la impressora 3D. Al final el xassís s’ha fet amb fusta contraplacada i hem fet servir rodes que ja teníem. A sobre del xassís s’hi ha col·locat la placa Arduino i una protoboard amb tot el cablejat. A sota del xassís s’hi han col·locat la pila de 9 V i els motors, ja que per espai i estètica era millor. El cotxe funciona amb un de comandament a distància. Les plaques estan repartides en l’estructura del xassís per igualar el pes.

Projecte Etwinning en alemany

Ja hem acabat el projecte Etwinning que ha durat tot l’any. Hi hem participat cinc instituts de Turquia, Itàlia, Polònia i Catalunya. El que tenim en comú és que, en tots, el nostre alumnat aprèn la llengua alemanya. El projecte pretén donar ús a la llengua alemanya que aprenem a l’aula d’una manera diferent i veure que pot ser útil per a comunicar-se.

Vam començar creant un logo entre tots, després ens vam enviar cartes per correu postal d’un país a l’altre, vam comparar com celebràvem el Nadal a cada lloc. Després vam presentar com era el nostre país i vam fer un concurs per veure qui sabia més de tots els països. Vam seguir fent vídeos de les nostres escoles i finalment hem creat un diccionari visual en alemany entre tots.

Ha sigut una experiència molt enriquidora que ajuda a internacionalitzar una mica el nostre centre. Al final hem distingit a cinc alumnes amb un diploma per les seves bones pràctiques durant tot el projecte. Noies i nois que feu alemany a 2n i 3r d’ESO moltes gràcies per mostrar-vos tan actius i actives. Ho heu fet genial!

Fòrum Escoles Verdes de Secundària Fem xarxa. Compartim. Aprenem.

L’Institut del Voltreganès ha participat un any més al Fòrum d’Escoles Verdes de Secundària, una trobada anual de professorat i alumnat de la xarxa d’Escoles Verdes per a intercanviar experiències. Les nostres alumnes representants van fer una feina magnífica, explicant els projectes que fem a l’institut relacionats amb l’educació ambiental, i aprenent dels seus iguals altres iniciatives que podem aplicar a casa nostra.

Fòrum d’escoles verdes

Movie Night literària

Dilluns al vespre es va fer la 1a Movie Night literària. L’alumnat de 3r d’ESO, després de llegir la novel·la Juno, ha teatralitzat i gravat uns vídeos adaptant-ne la història. Aquests curtmetratges són la prova que tenim grans actors i actrius entre el nostre alumnat.
Hem convidat a l’acte l’escriptora Laia Aguilar, que ens ha explicat els seus futurs projectes i sobretot ha felicitat els actors en acabar la projecció.

Museu Arqueològic d’Empúries

Dimecres 22 de maig, els alumnes de 1r d’ESO anàrem al Museu Arqueològic d’Empúries per visitar les restes gregues i romanes. Els nostres guies romans ens explicaren com havien arribat en aquest indret. Així mateix vàrem poder veure les parts principals de les ciutats i com hi vivien aquestes civilitzacions antigues. Per acabar la visita, participàrem en un taller molt divertit de jocs romans.

Ruta literària Jacint Verdaguer

El passat dimecres 8 de maig, els alumnes de segon d’ESO van anar a Folgueroles per dur a terme la ruta literària Jacint Verdaguer. Va consistir en fer un recorregut que va incloure la Casa Museu Verdaguer i diversos llocs vinculats amb la biografia i obra de l’autor. Es va contextualitzar cada lloc de la visita recitant textos verdaguerians.

Ruta literària Miquel Martí i Pol

El passat dimecres 8 de maig, els alumnes de primer d’ESO van anar a Roda de Ter per dur a terme la ruta literària Miquel Martí i Pol. Va ser un itinerari a l’aire lliure que resseguí els indrets relacionats amb la figura i l’obra de l’autor. El recorregut proposava conèixer els aspects més rellevants de la seva biografia, els textos més representatius, el context històric de la postguerra i la represa cultural catalana.