Investiguem la salut del riu Ter

Els alumnes de 1r de Batxillerat de Reptes científics, i de 2n de Batxillerat de Geologia i Ciències ambientals, hem fet un estudi sobre la salut del riu Ter. 

El passat 29 d’octubre vam realitzar un taller d’investigació ambiental a l’espai natural de les illes i meandres de Gallifa i Gambires. Allà vam aprendre diferents tècniques de camp per analitzar la qualitat de l’aigua del riu i de la font, com per exemple l’ús de bioindicadors (macroinvertebrats) o l’anàlisi de paràmetres físics i químics. 

També vam recollir mostres per a continuar l’estudi al laboratori i fer-ne una anàlisi més fina

Els resultats de l’aigua de la font del Peretó són que sobrepassa en molt els límits de nitrats marcats per a que sigui aigua potable. I la qualitat de l’aigua del riu és mediocre.

Jornades anuals de Memòria Democràtica

L’alumnat de 1r de Batxillerat va participar a les jornades anuals de Memòria Democràtica que, aquest any, tenien el Voltreganès com a amfitrió. Al llarg del matí van poder reflexionar sobre el paper de l’esport en la societat i en la política amb la visualització de la pel·lícula L’heroi de Berlín així com amb la taula rodona encapçaclada per personalitats vinculades a l’esport (Ramon Besa, Oleguer Presas, Maria Anglada i Ramon Sitjà).
També van poder entendre millor com fer un treball de recerca amb les presentacions d’alumnes i exalumnes de l’Institut que van explicar les seves experiències a l’hora de realitzar-los. Aquestes jornades, compromeses amb el pensament crític, van ajudar l’alumnat a plantejar-se preguntes i posar-lo en pràctica.

Projecte hort de ciències naturals i tecnologia a 1r d’ESO

Dins les assignatures de ciències naturals i tecnologia de 1r d’ESO, realitzem el projecte hort, en el qual el repte és crear un hort ecològic i sostenible.

Els alumnes de 1r d’ESO han après a dissenyar i construir un hort des de zero, així com tot el procés tecnològic que això implica: dissenyar l’hort, marcar els camins, preparar el terreny, treure herbes, regar, adobar, plantar, tractar les plagues, collir, etc.

També han dissenyat i construït un sistema de reg gota a gota per a gastar poca aigua, amb materials reutilitzats, i un hivernacle per a que les plantes aguantin el fred.

Han treballat molt i han demostrat tenir molta creativitat!!!

Per veure totes les fotos, consulta el nostre Instagram! 🙂

Excursió Puigsacalm 4t ESO

Dimarts 07/10/2025 l’alumnat de 4t d’ESO per tal de posar en pràctica els continguts de la Situació d’aprenentatge “Rutes Salvatges: Desafia la Muntanya” que es duu a terme a la Matèria d’Educació Física, van anar d’excursió al Puigsacalm (1512 m). Durant el dia l’alumnat va aprendre a gravar rutes i el funcionament d’una aplicació específica, va conèixer indicis naturals i artificials per tal d’orientar-se i va gaudir d’un dia d’activitat física a la natura.

Projecte hort ecològic

Aquest curs 2024-25 els alumnes de 1r d’ESO hem treballat de valent a l’hort. Hem fet activitats de matemàtiques (mesurar i calcular àrees), tecnologia (dissenyar i construir sistemes de reg gota a gota i hivernacles) i ciències naturals (observar i experimentar el cicle vital de les plantes i d’alguns animals). Hem ideat solucions enginyoses per a adaptar-nos a la sequera i al fred, sempre d’una manera respectuosa amb el medi ambient.