EL NOSTRE HORT: UN GRAN PROCÉS D’APRENENTATGE

El Projecte Hort de Ciències Naturals i Tecnologia a 1r d’ESO ha donat els seus fruits!! 

Hem collit les nostres verdures ecològiques (enciams, escaroles, cebes, alls, bledes, porros i espinacs), que vam plantar al primer trimestre. Hem aconseguit que sobrevisquin tot l’hivern gràcies als regs gota a gota i als hivernacles que vam dissenyar i construir.  També hem après molt sobre el cicle de vida de les plantes, el sòl, la biodiversitat de l’hort, i com fer adobs i remeis naturals contra les plagues.

A més, hem après a organitzar el treball i les eines de l’hort, treballar en equip i a compartir-ho tot.

I tot això començant l’hort des de zero! Repte assolit!

COLÒNIES – 1R D’ESO

L’alumnat de 1r d’ESO ha gaudit d’unes colònies d’un dia i una nit, una experiència que els ha permès conviure, compartir moments i reforçar els vincles fora de l’aula.

Durant l’estada, han participat en diverses activitats, com ara muntar a cavall, fer jocs de nit i visitar un museu, combinant l’aprenentatge amb la diversió i la convivència.

Aquestes colònies han estat una oportunitat per fomentar l’autonomia, el treball en equip i la cohesió del grup, tot vivint experiències enriquidores en un entorn diferent de l’habitual.

PROJECTE: PLANTEM UN ARBRE!!

 Els alumnes de 1r d’ESO estudien, trien i planten l’arbre de la seva promoció. Enguany és un BOIX GRÈVOL.

Com cada any, els alumnes de 1r d’ESO han plantat un arbre al pati de l’institut, que és l’arbre de la seva promoció. Aquest arbre és el símbol i el testimoni del seu pas per l’Institut del Voltreganès.

Durant el projecte, realitzat a les àrees de Ciències Naturals, Tecnologia i Tutoria, els nens i les nenes de 1r d’ESO primer estudien les característiques dels arbres (han de ser espècies que s’adaptin bé al clima i l’entorn del pati de l’institut), després trien entre tots l’arbre que volen plantar, i, finalment, el planten!

Enguany han triat un BOIX GRÈVOL, un arbre de fulla perenne que ens donarà vida tot l’any i que farà ben bonic al pati amb els seus fruits vermells!

GRAN FINAL DEL REPTE QUANTA 2026 – 1R D’ESO

Quin cap de setmana tan emocionant!

Aquest passat dissabte, l’equip de robòtica de 1r d’ESO, “Els caps de cigró”, van viure una experiència inoblidable a la gran final estatal del Repte Quanta 2026 de la Fundació OpenScientia. L’escenari no podia ser millor: l’auditori principal del CosmoCaixa!

Durant la competició, l’equip va aconseguir el repte de col·locar 2 pilotes en el seu objectiu! Però més enllà dels punts, el que realment ens omple d’orgull és la seva actitud. Van treballar en equip en tot moment, sense deixar mai de banda l’esforç per millorar i buscant sempre l’estratègia guanyadora.

Tot i que en aquesta ocasió no van aconseguir entrar al top 4, “Els caps de cigró” van rebre un guardó molt especial: el reconeixement al millor treball en equip i a la positivitat. Una actitud que val més que qualsevol medalla!

Va ser una jornada plena de nervis, somriures i molta emoció. Volem fer un agraïment gegant a les famílies per acompanyar-nos, animar i col·laborar per fer-ho tot possible.

I quina millor manera de posar el punt final a un dia rodó que gaudint tots junts d’una merescuda visita pel CosmoCaixa!

Continuem aprenent i creixent!

Olimpíades del Voltreganès – 1r ESO

El passat dimarts 19 de maig l’alumnat de 1r d’ESO va participar en les Olimpíades del Voltreganès, una activitat esportiva organitzada des de l’institut que es troba emmarcada dins la matèria d’Educació Física en la situació d’aprenentatge Coneixem un esport Olímpic: L’atletisme. La jornada va estar plena de bons moments, competició, aprenentatges i esport.

Repte Quanta 2026 – 1r ESO

Molt orgullosos del nostre equip Jacksons dels Tubogans de 1r d’ESO de Robòtica!

El passat divendres 15 de maig van aconseguir la 2a posició al Repte Quanta 2026, organitzat per Openscientia i celebrat a la Farinera de Vic.Una competició compartida amb altres equips d’instituts de la comarca d’Osona i que ha estat el resultat de molt treball en equip, esforç, creativitat i enginy. Aquesta segona posició ens porta directament a la Gran Final a Barcelona el proper 6 de juny.

Enhorabona equip!

 Resultats de les Proves Cangur 2026 

Ja tenim els resultats de les Proves Cangur! A les fotografies podeu veure els tres alumnes de cada curs de l’ESO del centre que han obtingut la puntuació més alta. A continuació, també podeu veure un llistat amb la seva posició respecte al conjunt de participants de Catalunya:

📚 1r ESO
• Txell Doliu Xofra — posició 3335
• Dúnia el Quaïssi Gonzalez — posició 3484
• Martina Icart Jiménez — posició 4499

📚 2n ESO
• Arnau Salada Soler — posició 2
• Berta Portet Alboquers — posició 2648
• Laia Collado Altaba — posició 3358

📚 3r ESO
• Briseida Rosanas Armengol — posició 766
• Arnau Icart Rafael — posició 1002
• Adrià Capdevila Rusiñol — posició 1215

📚 4t ESO
• Pau Cirbián Carbonell — posició 1764
• Aina González Gómez — posició 2648
• Martí de los Santos Gálvez — posició 3230

👏 Felicitats a tots els participants ➕🧠

 

Sortida al parc natural del Montseny per observar rastres de llops – 1r d’ESO

L’alumnat de 1r d’ESO realitzarà una sortida al Parc Natural del Montseny, a la zona de Gualba, amb l’objectiu d’aprendre a identificar i interpretar rastres de fauna salvatge, posant especial atenció als possibles indicis de presència del llop.

Aquesta activitat forma part del treball de l’àrea de Ciències Naturals i ens permetrà apropar-nos a l’estudi dels ecosistemes mediterranis de muntanya, la biodiversitat i la importància de la conservació dels espais naturals.

Projecte hort de ciències naturals i tecnologia a 1r d’ESO

Dins les assignatures de ciències naturals i tecnologia de 1r d’ESO, realitzem el projecte hort, en el qual el repte és crear un hort ecològic i sostenible.

Els alumnes de 1r d’ESO han après a dissenyar i construir un hort des de zero, així com tot el procés tecnològic que això implica: dissenyar l’hort, marcar els camins, preparar el terreny, treure herbes, regar, adobar, plantar, tractar les plagues, collir, etc.

També han dissenyat i construït un sistema de reg gota a gota per a gastar poca aigua, amb materials reutilitzats, i un hivernacle per a que les plantes aguantin el fred.

Han treballat molt i han demostrat tenir molta creativitat!!!

Per veure totes les fotos, consulta el nostre Instagram! 🙂