Ruta Literària Miquel Martí i Pol

El passat dimecres 4 de juny, els alumnes de primer d’ESO van anar a Roda de Ter per dur a terme la Ruta Literària Miquel Martí i Pol. Va ser un itinerari a l’aire lliure que va resseguir els indrets relacionats amb la figura i l’obra de l’autor. El recorregut proposava conèixer els aspectes més rellevants de la seva biografia, els textos més representatius, el context històric de la postguerra i la represa cultural catalana.

Projecte tecnològic: construcció i programació d’accés a un pàrquing de forma automatitzada

En aquesta activitat hem treballat la construcció i programació d’un sistema automatitzat en forma de pàrquing amb barrera. El projecte s’ha desenvolupat en diferents fases: s’ha dissenyat el model 3D amb Tinkercad , després s’ha realitzat una maqueta del mateix, i finalment s’ha programat amb la placa micro:bit utilitzant l’entorn MakeCode.

A 3r d’ESO, l’alumnat ha simulat una barrera automàtica mitjançant un servomotor. En prémer el polsador de la Microbit, la barrera s’obre, s’encenen els 4 neopíxels de verd i es mostra un text o una icona a la matriu de leds 5×5 de la micro:bit, indicant que es pot passar.

A 4t d’ESO, el projecte s’ha ampliat amb l’ús de polsadors i LEDs externs per afegir més funcionalitats, controlant amb més precisió la barrera i millorant la senyalització visual.

Per acabar, s’ha elaborat una memòria completa del projecte que inclou el pressupost, una taula de connexions, explicació del programa i una proposta de millores i ampliacions futures.

Tot un èxit i una molt bona feina per part de l’alumnat!

Aquí en teniu una petita mostra del resultat!

Museu Arqueològic d’Empúries

El passat divendres dia vint-i-tres de maig, els alumnes de primer d’ESO vam anar al Museu Arqueològic d’Empúries per veure les restes gregues i romanes, amb la finalitat d’aprofundir en el coneixement d’aquestes civilitzacions clàssiques.  A les vuit del matí vam sortir amb autobús cap a Empúries. En arribar, dos guies vestits de romans ens van explicar com vivien, a més d’algunes anècdotes i particularitats d’aquests pobles. Finalment, vàrem acabar la visita amb un taller de jocs romans, seguidament, ens esperava el bus per tornar cap a Les Masies de Voltregà.

 

Sortida al Monestir de Sant Benet amb els alumnes de 2n d’ESO

El passat dimecres, els alumnes de 2n d’ESO van gaudir d’una sortida al Monestir de Sant Benet. Durant la visita guiada, van descobrir la història del monestir a través d’un recorregut interactiu i didàctic. Organitzats per grups, els estudiants van participar en una sèrie de proves relacionades amb el contingut de la visita, que posaven a prova la seva capacitat d’atenció i memòria per tal de sumar punts.

A més, el centre va organitzar una gimcana lúdica on van poder gaudir d’una activitat divertida i participativa. Van fer proves de mímica, van resoldre enigmes i fins i tot es van fer fotografies ben originals i creatives. Va ser una jornada enriquidora tant a nivell acadèmic com personal, plena de riures i bons moments.

Copa Cangur

El dijous 8 de maig un equip format per 7 alumnes de 3r i 4t d’ESO han participat a la fase final de la Copa Cangur que ha tingut lloc a la Garriga.
Malgrat que no han pogut quedar entre els 10 primers, els nostres alumnes s’han mostrat molt entregats amb l’experiència, i els ha faltat poc per aconseguir-ho. Felicitats a tots!

 

I l’Erasmus no para!

Des del 22 d’abril fins el 3 de maig vam rebre al grup d’alumnat de l’Escola d’Idiomes EG Plovdiv, de Bulgària. Aquí vam treballar conjuntament amb el nostre alumnat en el projecte “So far so close” que, en les tres llengües estrangeres que es poden estudiar a l’institut (francés, anglès i alemany), vol acostar-se a les entitats del poble i del nostre entorn per a treballar conjuntament amb elles. Dies d’ hoquei amb el Club Patí Voltregà, de podcast amb Ràdio Voltregà, d’observació d’ocells acompanyats pel Museu del Ter i de visites i tallers a la Universitat de Vic. Dies molt profitosos que van culminar en un acte institucional als jardins de l’Ajuntament de Masies de Voltregà presidit per l’alcaldessa de Les Masies de Voltregà, Verònica Ruiz.

I ara ens toca el torn a nosaltres de viatjar a Bulgària, concretament a Plovdiv, segona ciutat més gran de Bulgària i capital cultural d’aquest país. Del 7 al 14 de maig podrem comparar les nostres entitats amb les seves ja que aprendrem danses tradicionals búlgares a l’escola Ivan Vazov, ens oferiran un repte a la Ràdio de Plovdiv, visitarem i farem una activitat al Museu d’Història Natural de Plovdiv i farem classes de francès i alemany a l’institut EG Plovdiv amb qui estem fent aquest intercanvi. Dies plens d’il·lusió, aprenentatge, entusiasme i convivència. De ben segur que serà una experiència inolvidable pels 12 estudiants de l’institut del Voltreganès que han estat seleccionats per a aquesta mobilitat.

Creació literària

Us convidem a assistir a la presentació de 2 llibres creats per l’alumnat de 3r i 4t d’ESO de l’institut del Voltreganès.
La trobada serà el dia 22/4/25 a les 19h, a la biblioteca Marquès de Remisa de St. Hipòlit de Voltregà.
L’alumnat serà l’encarregat de presentar les obres (una novel·la i un conte) i d’explicar com ha anat el procés creatiu”.

Ja hem realitzat l’intercanvi a Bielefeld de l’assignatura de Llengua alemanya

Durant aquesta setmana hem viatjat amb els alumnat de 1r de Batxilletat a Bielefeld per realitzar la segona part de l’intercanvi de Llengua alemanya. Ha sigut una setmana amb molta acció i molt de sol. Hem conegut un institut d’Alemanya i hem treballat un projecte que barreja llengua amb art. També hem visitat l’empresa del Dr. Oetker, hem anat a un zoo d’animals autòctons, a un museu de com era la vida antiga a la zona de Westfalia, hem fet una gimcana per a conèixer Bielefeld, hem anat a veure un partit de futbol de l’equip local al seu estadi i sobretot hem passat moltes hores junts amb el grup d’Alemanya que ens ha convidat. Ens ho hem passat molt bé i per a molts ha sigut una experiència que recordaran molt de temps! Gràcies a l’alumnat que n’ha format part i sobretot a les famílies alemanyes i catalanes que han acollit aquests alumnes durant una setmana a casa seva! L’intercanvi es seguirà duent a terme en els propers anys perquè ens hem donat compte que aporta moltes coses positives a tothom qui en forma part. Aquí teniu una mostra de fotografies d’aquests dies a Alemanya.