5 d’octubre, dia internacional dels docents

Avui, 5 d’octubre, Dia Internacional dels Docents instaurat per la UNESCO

En el dia d’avui, podem proposar algunes lectures i pel.lícules interessants, com ara el llibre El professor, de Frank Mc Court. El llibre, editat per Bromera, està inspirat en els trenta anys durant els quals l’autor va exercir la docència a Nova York. És un llibre realista i amè.9788496231825

Quan pensem en el professor ideal, sovint ens ve a la ment la pel.lícula dels malaguanyat Robin Williams de El Club de los poetas muertos. Però pocs dels professors d’avui en dia es poden permetre ser un Sr.Keating, primer de tot perquè la rigidesa dels pares que es reflectia a la pel.lícula ara ha donat pas a la deixadesa de molts dels pares actuals, i els professors avui han d’imposar unes normes sovint a contracor, perquè contràriament no es podria sobreviure en algunes aules actuals.

slide_366028_4162922_compressedLa_profesora_de_Historia-800100367-main

Una pel.lícula més actual que retrata el món dels professors és La professora d’història. La protagonista, l’actriu Ariane Ascarine, broda el paper de professora madura, que lluita diàriament en unes aules d’una barriada marginal de França. La clau de l’èxit d’aquesta professora amb una de les pitjors classes del seu institut no està tant en el que ensenya, sinó a l’hora de demostrar que realment li interessa que aquests alumnes aprenguin i millorin com a persones. I aquesta és la clau de qualsevol docent, l’empatia amb els seus alumnes, escoltar-los i establir un moviment d’anada i tornada amb ells.

Felicitats a tots els docents en el dia d’avui.dia-maestro