Xerrada “Donde aprenden a volar las gaviotas”

Ana Alcolea ens ha visitat avui a l’institut i ha explicat als alumnes de 4t D’ESO algunes anècdotes sobre l’ofici d’escriure i sobre el procés d’escriptura del llibre que l’alumnat de 4t d’ESO ha llegit, Donde aprenden a volar las gaviotas. El llibre està escrit entre dos temps, la II Guerra Mundial a Noruega i una època més actual i tracta de l’ocupació de l’exèrcit alemany, al mateix temps que és un llibre sobre el salt des de l’adolescència al món adult. L’alumnat s’ha sorprès de la important part de realitat del llibre i de la relació amb la família de l’autora ja que, com l’Ana Alcolea ha dit, ella escriu des de l’experiència. També ha recomanat altres llibres, com La noche más oscura, ambientat com Donde aprenden a volar las gaviotas a l’època de la II Guerra Mundial, una guerra que, com ha recordat l’autora, va commocionar Europa i en què van morir 60 milions de persones.

Al final s’ha obert un torn de preguntes en què els alumnes han pogut consultar els dubtes al voltant de la lectura del llibre. Com cada any, i ja són força, els alumnes de 4t han pogut interactuar amb l’escriptora d’un llibre que agrada perquè parla de l’adolescència i ensenya també la importància de la memòria, tant històrica com personal.

Fins l’any vinent!