Nou Projecte d’Impuls a la Lectura “Segueix el fil Corlector”

Formulari d’inscripció al nou projecte

Enguany, i amb motiu de la nova situació que s’ha generat  amb la crisi sanitària per la COVID, hem canviat el plantejament del Projecte d’Intercanvi, mantenint l’interès per impulsar  la lectura com a plaer, però també adaptant-nos a la nova situació i procurant seguir les mesures de seguretat en l’ús i la cura dels llibres.

Recordem que el Projecte d’Intercanvi consistia en portar un llibre de casa a principis de curs per intercanviar-lo. L’alumnat rebia un “passaport corlector” per omplir cada vegada que retornava un llibre agafat en préstec d’aquest fons d’intercanvi o de la biblioteca del centre. Si l’alumnat llegia com a mínim dos llibres en català i dos en castellà i omplia el formulari online, se li apujava un punt la nota final de català i castellà.

La biblioteca del centre actualment funciona com a aula i, per tant, hem hagut de reinventar-nos. Aquest nou Projecte consisteix en el fet que l’alumne ja no cal que porti un llibre de casa per intercanviar i tampoc disposi d’un carnet físic, sinó que s’hauria d’inscriure en un  formulari online.

Aquest formulari estarà obert fins el 30 de novembre. Després  l’alumnat inscrit pot demanar els llibres a través de la Biblioteca de Pineda M. Serra i Moret, avisant que ve de l’institut. El protocol actual d’ús de la biblioteca de Pineda és enviar un correu demanant el llibre i recollir-lo amb cita prèvia. El catàleg dels llibres apareix en el web de la Biblioteca de Pineda. Aquest protocol pot anar canviant segons la situació de crisi sanitària. El web de la biblioteca és el següent:

L’alumnat realitzaria el retorn del llibre també a través de la Biblioteca de Pineda Serra i Moret. Després ompliria el formulari online que els enviaríem des del nostre centre a tots els inscrits.

Recordem que si l’alumnat inscrit llegeix com a mínim dos llibres en català i dos en castellà, i envia els formularis online sobre les lectures, se li apujarà un punt la nota final d’aquestes matèries.

Aprofitem per informar-vos que la Biblioteca de Pineda també vol impulsar un club de lectura juvenil. Qui hi estigui interessat també pot informar el seu tutor.

Per tot plegat, seguim fomentant el gust per la lectura, un bon còmplice i aliat que ens ajuda a millorar acadèmicament, però també esdevé una eina més per adaptar-nos  a les noves situacions i a les noves realitats.

“Qui estima la lectura, ho té tot al seu abast”  William Godwin