Mai s’entra per la violència dins d’un cor

Amb aquesta cita de Jean Baptiste Molière, l’alumnat de Coeducació de l’Institut Joan Coromines comença el manifest contra la violència de gènere i commemora aquest #25N

Avui, 25 de novembre es commemora el Dia Internacional contra la Violència de Gènere en suport a totes les víctimes d’aquest maltractament físic, psicològic, social i econòmic; el qual es pot donar en qualsevol àmbit i circumstància de les nostres vides.

Per això i més, nosaltres, l’alumnat de l’Institut Joan Coromines, volem sumar-nos a tota la ciutadania condemnar aquest tipus d’actituds que violen els drets de qualsevol persona i impedeixen l’avanç cap a la igualtat i convivència.

El masclisme ens dol a tots i totes. Una d’aquestes dones pot ser la teva germana, la teva
amiga, la teva veïna, la teva mare i llavors aquest dia serà massa tarda per a buscar solucions.
Aquest és un problema de tot/es, de dones, d’homes, de qualsevol classe social, cultura,
ideologia o religió.

Enguany han mort 40 dones i 1.073 des de 2003 a causa de la violència de gènere.
Acabar amb això requereix formar a les persones des de petites contra aquesta mena de maltractament, és un aspecte fonamental per a la prevenció d’aquesta horrible violència.
No tractar a la dona com a objecte i lluitar per la igualtat i contra la seva infravaloració, tant en el treball
com en la seva vida personal i pública.

Hem de ser valents i denunciar aquests actes ja que romandre en silenci també ens fa còmplices.

Per això els l’alumnat de l’assignatura COEDUCACIÓ de l’Institut Joan Coromines, juntament amb la resta de l’alumnat, demanem:
•Que s’incrementin els esforços que s’estan fent en la prevenció i detenció de la violència de gènere.
•Que es protegeixi i atengui les víctimes i als menors.
• Que es promogui l’educació en igualtat i en valors com el respecte en l’àmbit familiar, escolar i laboral.

Tots hem de lluitar per a evitar aquest tipus de violència ja que, si existeixi tan sols una dona patint
maltractaments, és motiu suficient per a dir alt i clar:

PAREM-HO JA!

Alumnat de Coeducació de l’Institut Joan Coromines