La Guerra Civil al Maresme 4t d’ESO

Avui 2 de juny l’alumnat de 4t de l’ESO ha visitat Arenys de Mar per escoltar de la mà de la directora del Museu d’Arenys l’efecte de la Guerra Civil al Maresme; la xarxa de defensa, els bombardejos i la instal·lació de les ambaixades i com afectà a la població civil de Sinera, escenari de les obres del poeta Espriu.

Han visitat el Museu, el Pavelló Sert inaugurat en plena guerra i que serví com a allotjament per a persones refugiades amb tuberculosi tot i que havia de ser una escola per als nois i noies que havien d’estar ingressades llargues temporades a l’hospital.

Després d’un bon passeig pel litoral s’hi han acostat a la Platja de la Picòrdia, on s’hi ha pogut veure alguns búnquers, la seva estructura i funció, així com els han parlat dels bombardeigs a Arenys de Mar.

Hem acabat la visita a la platja del Cavaió on hi han pogut visitar-ne un des del seu interior.