Ruta de l’Exili 2n Batxillerat

Aquest dijous 3 i divendres 4 de febrer l’alumnat de segon de Batxillerat ha sortit de l’aula de viatge cap a l’exili.

Dijous van visitar el Museu Memorial de l’Exili a la Jonquera, on s’hi recorda els exilis provocats per la Guerra Civil d’Espanya i de Catalunya. El MUME és un espai per a la memòria, la història i la reflexió crítica.

Després de la visita es van dirigir cap la Vajol per a fer, des d’aquest poble, una ruta d’uns quinze quilòmetres fins al coll de la Manrella on s’hi troba el Monument a Lluís Companys i dinar-hi. Un tram que també realitzaren centenars de persones exiliades per arribar a França.

De tornada a la Vajol visitaren la Mina Canda, situada prop del poble, una antiga mina de talc que ha passat a la història quan Juan Negrín (president del govern entre 1937 i 1939), a l’esclat de la guerra civil hi envià una remesa de quadres del museu del Prado i el tresor de la República. Part d’ell perdut misteriosament.

L’alumnat van sopar i feren nit a la casa de colònies Els estanys a Capmany.

Divendres, després d’esmorzar, es van reunir amb l’Assumpta Montellà i el grup de quart a la Jonquera per a prosseguir el periple cap a Elna i allà visitar-hi la Maternitat.

Un cop van escoltar, amb molta atenció, les explicacions de l’Assumpta Montellà van anar a dinar a Cotlliure i en acabat van retre homenatge a Antonio Machado i escoltar les lectures de poemes que l’alumnat de quart havien preparat.

Finalment, a la platja d’Argelers, gaudiren de la darrera explicació de l’Assumpta Montellà sobre les persones exiliades tancades en aquella platja i feren un minut de silenci per a totes les víctimes.

Cap al vespre arribaren a Pineda, cansades i contentes!