Estudiants de Batxillerat del nostre Institut visiten el campus de la Ciutadella

Des dels inicis del programa Escolab, promogut per l’àrea de Cultura Científica de l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, els Departaments de la UPF de  Ciències de la Informació i les Comunicacions (DTIC) i el de Ciències Experimentals i de la Salut (CEXS), han participat any rere any molt activament.
Ara, per primera vegada, s’hi afegeixen grups de recerca dels Departaments d’Economia i Empresa i d’ Humanitats de la UPF. Enguany han organitzat,  el 23 de novembre i el 14 de desembre, respectivament, activitats dirigides a difondre la recerca dels seus grups en els àmbits de les ciències socials i les humanitats entre els alumnes de secundària, batxillerat i cicles formatius.
La teoria de jocs , una aproximació matemàtica a la societat
El Laboratori d’Economia Experimental (LeeX), el matí del 23 de novembre va rebre trenta-tres estudiants de primer de batxillerat de l’Institut de Corbera de Llobregat (Baix Llobregat), i els va introduir en l’economia experimental a través de la teoria de jocs, una aproximació matemàtica a l’economia i a la societat que mostra la racionalitat d’aquests models.
Rosemarie Nagel, investigadora ICREA del Departament d’Economia i Empresa va explicar que l’objectiu principal de l’economia experimental és estudiar el comportament dels éssers humans en relació a qüestions bàsiques com ara les que tenen a veure amb les negociacions econòmiques, la contribució al bé públic, l’estalvi, la llibertat d’expressió, el comportament davant el risc o les diferències de gènere pel que fa a situacions competitives.
Seguidament, els alumnes van tenir l’oportunitat de participar de manera activa en experiments de laboratori dissenyats per respondre les preguntes esmentades anteriorment. A més, el LeeX disposa d’informació addicional a través de http://gametheory.tau.ac.il/ perquè estudiants i professors, si així ho desitgen, puguin aprofundir i ampliar l’experiència des dels respectius centres. Els comentaris d’alumnes i professors davant d’aquesta experiència tant innovadora han estat molt positius i encoratjadors de cara a altres edicions i han mostrat el seu interès en seguir en contacte amb la Universitat, la qual cosa consideren és un estímul molt important i decisiu de cara a orientar el futur acadèmic dels joves.