Taller “Somriu, són adolescents”

Dies: 31 de gener, 7 de febrer Lloc: Institut Corbera

Hora: 20.00 h A càrrec de: Quim Cabra

Organitza: AMPA Can Baiona

Cicle de 2 sessions / tallers amb una durada aproximada de dues hores i adreçat a un grup de pares i mares amb fills/es de 12 a 16 anys, amb el compromís d’assistir a les dues sessions.

• 1a Sessió: Fer nusos (crear el vincle)

Donar corda (desenvolupar i adaptar el vincle amb l’edat)

• 2a Sessió: Que no es trenqui la corda (mantenir el vincle en moments d’agitació, de por o d’incertesa)

La proposta “Somriu, Són adolescents!”, està en la línia de les propostes: “Habilitats parentals, recursos per promoure la parentalitat positiva”

Es treballen els següents temes:

Adolescència, educació emocional, promoció-prevenció, resiliència, mediació, tècniques de comunicació, escolta, disciplina, cohesió, autoregulació, resolució de conflictes, etc.
Es pretén que els tallers siguin un espai de reflexió compartida sobre la vivència de ser pares i mares. No es tracta per tant de mostrar i assumir un “rol ideal” presentat pels “experts” es tracta d’acompanyar en la definició i construcció del seu propi rol, en el seu escenari familiar. Tampoc es tracta de donar i seguir receptes “formulades pels tècnics”. Es tracta que els pares i mares puguin repensar el seu rol, d’oferir un espai de treball i reflexió compartit on s’adquireixen habilitats i estratègies parentals i aprenguin a prendre decisions flexibles valorant les circumstàncies i característiques dels seus fills i filles.

Com hem de parlar perquè els fills escoltin