KHADIJA OULHAJ, PREMIADA A LA URV

Durant aquest mes d’octubre, la Universitat Rovira i Virgili  ha atorgat els Premis Consell Social a Treballs de Recerca de Batxillerat 2019-2020. Dins la modalitat Maria Helena Maseras, dedicat a l’estudi de dones i gènere, Khadija Oulhaj ha estat la guanyadora amb el seu treball de recerca L’esperit femení amazic, un principi de vida? Amb aquest estudi, l’autora intenta demostrar la seva hipòtesi inicial segons la qual, actualment, la dona amaziga ha recuperat la seva funció essencial dins la societat amaziga després d’un llarg període d’islamització i d’arabització. Per a Khadija, les motivacions per escollir aquest tema eren clares: «havia escoltat parlar dels amazics moltes vegades i eren definits per la gent com a homes i dones valents, i amb el seu propi món deslligat del món àrab. Volia sabér més sobre el poble dels meus pares i familiars, i poder ampliar així el meu coneixement sobre les meves arrels amazigues que, cada cop més, van desapareixent al meu voltant».

És evident, doncs, que ha aconseguit amb escreix el que es proposava i és per això que la comunitat educativa de l’INS Collblanc la vol felicitar per la tasca que ha fet, per voler preservar i aprofundir en la seva cultura i per fer arribar un bocí del seu món al nostre.

ENHORABONA KHADIJA!