Treball globalitzat 2n ESO

Al nostre institut, el Treball Globalitzat per als estudiants de segon d’ESO és més que una matèria. És una oportunitat per aprofundir en les àrees de biologia, ciències socials i anglès mentre abordem les problemàtiques socials més rellevants del nostre temps. ¿Com ho fem? Establint un compromís cap als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

Durant el primer trimestre, els estudiants se submergeixen en la temàtica de l’aigua neta, el sanejament i la vida submarina (ODS 6 i 14). Al segon trimestre, desafiem a l’alumnat a plantejar nous reptes vers l’acció pel clima, el consum i la producció responsables, així com a preservar la vida i els ecosistemes terrestres (ODS 12, 13 i 15). I el tercer trimestre? És el moment d’explorar temes crucials com la igualtat de gènere i la reducció de les desigualtats (ODS 5 i 10).

El treball globalitzat es planteja com un escenari per dissenyar accions i productes finals que es resolen en grups de treball cooperatiu. Apostem per la participació activa dels nostres alumnes, fomentant l’esperit crític i inspirant-los a actuar tant a l’àmbit escolar com en el seu entorn local i global.