Escoles + Sostenibles

Des del curs 2016-2017 l’Institut Manuel Carrasco i Formiguera formem part d’aquest programa, amb l’objectiu de fer del nostre centre i del seu entorn un espai més sostenible. Des d’aleshores hem anat implementant tot un ventall d’iniciatives i projectes que promouen la participació de tota la comunitat educativa:

• participació en les formacions del programa d’Escoles més sostenibles
  • creació de la comissió de delegats verds
  • participació de l’alumnat en l’elecció d’iniciatives i projectes
  • implementació de projectes varis:
    • plantem plantes: col·locació i manteniment de jardineres al pati i a les aules (1r d’ESO)
    • embolcalls+sostenibles: aprendre a fer embolcalls + sostenibles per promoure la conscienciació i l’ús d’aquests embolcalls.              (1r d’ESO, al taller d’Escola Verda)
    • reducció del soroll: desenvolupament de tècniques que afavoreixen la reducció del soroll (3r d’ESO)
    • reduïm el paper: ús de contenidors de reciclatge de paper i capses que en permeten la reutilització (tota la comunitat educativa)
  • participació de la Marató per l’Emergència Climàtica: del 3 de febrer al 3 de març anirem fent diverses accions per tal de mirar de reduir el consum de llum, de gas i d’aigua del centre, així com de potenciar un transport més sostenible per venir a l’institut i conscienciar a tota la comunitat educativa de la importància de fer petites accions per tenir cura del nostre Planeta i fer-lo més sostenible.
  • participació de la microxarxa “airegem-nos” des de l’optativa de STEAM a 1r de l’ESO.
  • treball transversal:
  • participació d’activitats de joves per l’emergència climàtica des de l’optativa de 1r de Batxillerat: “Problemàtiques socials”.
  • difusió de les accions dutes a terme per cada nivell a la resta del centre.