ApS Aprenentatge i servei

RECERCA, APRENENTATGE i SERVEI

Fa dos cursos que impartim aquesta matèria de 4t d’ESO i, de moment, n’estem molt satisfets.

La matèria s’estructura en dues parts diferenciades: durant el primer trimestre, els alumnes redacten i exposen un projecte de recerca, sobre un tema de la seva elecció i seguint les mateixes pautes que el Treball de Recerca de Batxillerat; durant el segon i tercer trimestre, els alumnes han d’escollir entre tres itineraris: el científic, el lingüístic i el social.

Cadascun dels itineraris manté relacions amb diverses entitats, amb les quals els nostres alumnes col·laboraran. Per exemple, dins de l’APS lingüístic, els estudiants de 4t d’ESO poden realitzar pràctiques a la Biblioteca de Vilapicina, dinamitzant el racó infantil i incentivant a la lectura a alumnes de Primària; també tenen la possibilitat de col·laborar amb el Casal de Gent Gran de Vilapicina, creant rutes històriques per Barcelona i fent de guies turístics per als usuaris del Casal; així com ajudar els nens i nenes de Primària de les Escoles Font d’en Fargas i Arc Iris, a través de jocs lingüístics i petites obres de teatre. Enguany, l’APS científic engega un projecte al voltant de l’alimentació sostenible, mantenint relacions amb els mercats municipals. Per últim, l’APS social participa en la xarxa d’instituts que detecta i censa les persones sense llar que hi ha per tota la ciutat, a partir de la qual fa una sèrie de reflexions i treballs.