Programa salut i escola

El divendres 1 d’abril iniciem en el centre el programa salut i escola. L’objectiu del programa Salut i Escola és millorar la salut dels adolescents mitjançant accions de promoció de la salut, de prevenció de les situacions de risc i d’atenció precoç per als problemes relacionats amb la salut mental, la salut afectiva i sexual, el consum de drogues, alcohol i tabac.

Quines actuacions hi ha previstes?
  1. Consulta oberta: espai en el que tots els alumnes d’ESO i SMX poden demanar visita amb la infermera. L’horari d’atenció és el divendres de 8 a 11h. Els alumnes han de demanar cita prèvia mitjançant el següent ENLLAÇ. La infermera anirà a buscar als alumnes, que han demanat cita prèvia, a l’aula per fer la consulta oberta. L’espai on realitzarà la consulta és la infermeria situada a la planta 2.  La consulta és TOTALMENT PERSONAL i CONFIDENCIAL sobre QUALSEVOL TEMA DE SALUT.
  2. Activitats grupals: xerrades de promoció de l’alimentació saludable i la prevenció dels canvis d’alimentació no saludables, reforçar la intervenció de la prevenció del consum de tabac, valorant si cal alguna acció de prevenció del consum d’alcohol, relacions sexuals i detecció casos de violència.

Més informació a https://agora.xtec.cat/iescanmargarit/salut-i-escola/