Primera Edició del Concurs CIÈNCI(a)RT 2023/24

Et convidem a participar a la Primera Edició del Concurs CIÈNCI(a)RT de l’Institut Can Margarit de Corbera de Llobregat.

Com a membre de la comunitat educativa de l’Institut Can Margarit, comparteix la teva percepció del canvi climàtic combinant ciència i art. Mostra la vena artística en una obra de disciplina lliure (pintura, audiovisuals, música, narrativa, fotografia, poesia, dibuix, dansa…).

Aquesta iniciativa està oberta a tothom que hi vulgui participar, sigui d’on sigui, només cal tenir inquietuds artístiques i curiositat per la ciència, o inquietuds científiques i curiositat per l’expressió artística.

TEMA: El canvi climàtic.

ORGANITZA: Institut Can Margarit, Corbera de Llobregat

PROCEDIMENT: Cerca quina emoció et provoca el tema de la crisi climàtica, emergència climàtica, canvi climàtic… i defineix-la interiorment. Un cop entesa l’emoció, busca bases científiques i projecta-la artísticament. Els documents que haureu de lliurar seran els següents:

• Breu presentació personal. Qui sou i una petita explicació de perquè heu triat aquella notícia o aquell fet científic i quina és l’emoció o sentiment que us produeix, i després perquè heu triat el format artístic i que preteneu explicar o transmetre amb la vostra obra.
  • Explicació científica. Cita o presentació sobre la situació triada, ja pot ser en un article, gràfica, vídeo que expliqui els fets des del punt de vista de la ciència.
  • Expressió artística. Un cop entesa la part científica, es tracta d’expressar les emocions que ens provoca mitjançant qualsevol expressió artística. Exemples de possibles productes finals:
    • Expressió lingüística (poemes, narracions,…)
    • Expressió musical (partitures, cançons, dansa,…)
    • Expressió visual i plàstica (pintura, escultura, fotografia, vídeo, tèxtil,…)
    • Expressions mixtes.

BASES:

• Pot participar-hi qualsevol membre de la comunitat educativa de l’Institut Can Margarit: famílies, alumnes, exalumnes, professors, membres de l’AMPA i PAS. Però també està oberta a qualsevol persona que tingui coneixement del projecte i ganes de participar-hi!
  • Inscripció gratuïta.
  • Les obres premiades seran reproduïdes a les xarxes socials (o mitjans diversos del centre) i quedaran en propietat de l’Institut Can Margarit, durant el període d’un any, després del qual l’artista decidirà si la dona al fons artístic del centre o bé la recull.
  • Les obres no premiades es cediran a l’institut durant un termini encara no definit, amb la finalitat de fer-ne una exposició.
  • Una vegada acabada l’exposició, s’informarà als participants via correu electrònic. Els treballs restaran un termini de 30 dies a l’Institut per ser recollits. Una vegada transcorregut aquest període, el centre no es fa responsable de les creacions.
  • Qualsevol cas no previst en aquestes bases serà resolt per l’organització.
  • La participació al concurs significa l’acceptació íntegra de les bases i el veredicte del jurat.

TERMINIS DE PRESENTACIÓ:

Fins el dilluns 8 d’abril a les 14.00h de 2024.

PRESENTACIÓ:

Els treballs es faran arribar en suport físic o digital segons la seva naturalesa i necessitats de l’autora. En el cas dels treballs digitals, es podran enviar la la següent adreça de correu electrònic: cienciart@inscanmargarit.cat, en els terminis detallats. Els treballs lliurats en suport físic s’entregaran a la consergeria de l’institut amb la identificació “Concurs CIÈNCI(a)RT”.

Els lliuraments, tant digitals com físics, han de contenir la següent informació:

• Identificatiu del concurs CIÈNCIA(a)RT + Títol de l’obra
  • Nom de l’autor/a
  • Correu electrònic i telèfon mòbil
  • Relació de l’autor/a amb el centre escolar (alumna, mare o pare d’alumna, professor, membre de PAS, ex-alumne…)
  • Obra creada, que contindrà (més detallat a l’apartat “Procediment”) que ha de contenir:
    • Breu presentació personal + Explicació científica + Expressió artística

PREMIS:

Es lliuraran dues mencions honorífiques, una atorgada per un jurat del mateix centre, i l’altra resultat de la votació popular, que triaran el treball que millor transmeti la relació emoció-ciència-art.

Acte de proclamació de guanyadors i lliurament de premis: Tindrà lloc en el marc de jornada de Sant Jordi, que se celebrarà el dia 21 d’abril de 2024.

JURAT

El jurat estarà format per una representació de l’equip directiu de l’institut Can Margarit, professors i alumnes.