SORTIDA A LA “080 Barcelona Fashion”

L’alumnat del CFGM de Confecció i Moda i del CFGS de Patronatge i Moda van assistir, la setmana del 3 al 6 de febrer, a la “080 Barcelona Fashion”.

Primerament, dimecres 5 de febrer, l’alumnat de primer del grau superior de Patronatge i Moda va iniciar la sortida visitant la botiga-sastreria d’home Santa Eulàlia, situada al Passeig de Gràcia. Ens van atendre molt amablement i va esdevenir una bona lliçó sobre els teixits de màxima qualitat que s’utilitzen per als vestits jaquetes, jaqués, pantalons, etc, que s’elaboren artesanalment en aquesta botiga. També vam poder veure en la secció de patronatge els diferents patrons dels clients i com les camises i jaquetes s’elaboraven de forma artesanal; traus, botons i reforços en punts especials cosits a mà. Tot un art per un vestir amb personalitat i bon gust. I per acabar, a la secció de planxa, ens mostraven com un bon planxat esdevé cabdal per un bon resultat final.

Seguidament, vam veure el glamour i l’originalitat del dissenyador basc Eñaut a la passarel·la 080. Un dia ben aprofitat pel patronatge i la moda!

Al dia següent, dijous 6 de febrer, l’alumnat de primer de grau mig de Confecció i Moda va visitar la Casa Batlló. Una activitat de moda i tendències relacionada amb el modernisme en la seva màxima expressió, i tot allò que transmet els elements i símbols relacionats amb aquesta joia arquitectònica que els alumnes van desxifrar i van interpretar segons la seva visió.

Més tard, vam assistir a la fashion show de Juanjo Villalba, al recinte modernista de Sant Pau dins el marc de la 080 Barcelona Fashion.

Juanjo Villalba va debutar amb la seva primera col·lecció “Mitologia emocional”. Els alumnes van gaudir de les emocions expressades en els dissenys i la performance on el dissenyador va voler transmetre: «ets perfecte», «t’estimo», «no pot ser», «què cabró!», «gràcies…» i «et perdono». Una història d’amor sense èxit explicada a través de dotze déus que encarnen els sentiments viscuts en un romanç, que va del «abans de tu» fins al «després de nosaltres».

Una primera experiència per a molts dels alumnes que els ha obert un camí en el món de la moda.