PREMI TREBALL DE RECERCA

La Universitat de Barcelona, en col·laboració amb el Banc Santander (Premis UB Santander) ha atorgat un cinquè premi de la Facultat de Filosofia a l’alumne de 2n de Batxillerat David Millan Romero pel seu magnífic treball de recerca titulat “Filosofia d’Ozelot”. El treball en qüestió es pregunta si podem considerar Ozelot, un raper granadí que va morir molt jove però amb una obra de gran qualitat lírica i profunditat filosòfica, un filòsof o si aquesta categoria pertany en exclusivitat a aquells pensadors que, exerceixin o no la docència de la filosofia, difonguin amb llibres i textos les seves idees i reflexions pròpies sobre la realitat, el coneixement i la condició humana. La resposta en el treball no només és afirmativa, sinó que l’alumne va teixint una argumentació a través d’entrevistes i de l’anàlisi de l’obra de l’artista que demostra amb escreix que la Filosofia no es patrimoni d’uns pocs, sinó que pot ser exercida per tothom i en particular per Ozelot, àlies de Fernando Valera Casanova, a través de l’art, la música i el rap. Enhorabona a l’alumne i l’esperonem a seguir treballant amb aquesta dedicació en el seu nou horitzó universitari que tot just s’albira.