CONCURS LITERARI AMIC-FICCIONS

AMIC-Ficcions és un concurs literari en català dirigit a alumnes de 14 a 18 anys que cursin 2n cicle d’ESO, Batxillerat o Cicles Formatius de Grau Mitjà. L’objectiu principal d’aquesta iniciativa creada per l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació és impulsar la creació literària i el treball en equip dels estudiants, així com fomentar l’escriptura i la literatura en català.
Consisteix a crear una història de ficció dividida en tres capítols, prenent com a punt de partida un primer inici que cal escollir d’entre diverses propostes. És una gran oportunitat que et permet crear una història sol o amb el teu grup d’amics/es i passar-t’ho d’allò més bé escrivint. El fet de poder compartir diferents idees i pensaments amb altres persones durant el procés de creació és una experiència única amb la qual aprens a estar obert a noves propostes, escoltar les idees dels teus companys/es, a treballar conjuntament…

Al nostre institut hi hem participat tres persones: la Mireia Pizarro (2n Batx. C), la Mar Pou (2n Batx. B), conjuntament amb l’Inma Velasco, i la Mireia Recolons (2n Batx. D).

Totes hem tingut la sort d’haver pogut participar en aquest concurs durant aquest curs 2020-2021. Ens vam sorprendre i emocionar molt quan vam descobrir que havíem quedat finalistes. Tot i que no hem acabat guanyant, per a nosaltres el simple fet d’haver-hi participat i d’haver creat el nostre petit relat, ja és un regal.

Encara que aquest any ha estat ple de dificultats a causa de la pandèmia, AMIC- Ficcions s’ha esforçat per poder portar a terme la seva tretzena edició, animant el jovent a escriure. L’acte de lliurament de premis va ser a través de Zoom, però va estar molt ben organitzat. Esperem que l’any que ve es pugui realitzar presencialment.

Finalment ens agradaria agrair el suport que ens ha donat el nostre professorat durant tot aquest any en la nostra aventura. Només ens queda animar-vos a participar l’any que ve en la catorzena edició del concurs!!