UN TASTET DE TEATRE

La coneguda actriu de teatre i televisió Rosa Gámiz ens va visitar el passat 8 d’octubre. Els alumnes de l’optativa d’arts escèniques de 4t d’ESO vam fer un tastet de teatre, vam descobrir què i qui s’amaga al darrere les cortines d’un teatre. Amb un teatret de cartró amb les seves llumetes de led, amb uns actors i actrius, també el públic, tots ells de playmobil, la Rosa ens va explicar que al darrere d’un muntatge hi ha molta més gent de la que veiem a l’escenari, que la suma de tots ells, tècnics, maquilladores, figurinistes, regidors i regidores d’escena, maquinistes, tramoistes, personal de sala i de taquilla, personal de perruqueria i caracterització, equip de coreografia, la direcció i producció… tots, tots ells són peces imprescindibles per poder alçar el teló. Molt emocionada, i conscient que el temps passa molt de pressa, ens va mostrar el guió de quan ella va fer de Julieta fa un grapat d’anys (encara recorda el paper) i va convertir l’espai escènic en els carrers de Verona. Els nostres alumnes van dividir-se i odiar-se a parts iguals posant-se en la pell dels Montesco i Capuletto. Una sessió amena i divertida, una sessió atractiva i engrescadora, una sessió que va ser un Tastet de Teatre!