SOM PLATJA

El passat dia 3 de juny els alumnes de Passarel·les i de la matèria de Ciències Aplicades de 4t d’ESO van rebre un reconeixement per la feina feta en el marc del projecte “Som Platja”.

Ens van acompanyar la regidora d’Educació Rosabel Madrid i el regidor de Medi Ambient Josep M. Masvidal.

El projecte “Som platja” és un projecte d’aprenentatge i servei (ApS) ambiental ideat per l’entitat Submon, que compta amb el suport de la Direcció General de Polítiques Ambientals i Medi Natural del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya. Aquest projecte compta, al municipi de Canet de Mar, amb la participació de l’Institut Lluís Domènech i Montaner i la col·laboració de l’Ajuntament de Canet de Mar.

L’objectiu general del projecte “Som platja” és aconseguir millorar l’estat ambiental del litoral i les platges, comptant amb la implicació de l’alumnat dels instituts participants per fer-ho. Així, l’alumnat ha plantejat i executat diferents accions i activitats dirigides a col·laborar amb els seus ajuntaments, i a divulgar i conscienciar els seus veïns i veïnes sobre el patrimoni natural marí del seu municipi i la importància de preservar-lo. Per fer-ho, el projecte ha previst dues activitats principals:

– Formar l’alumnat sobre aspectes relacionats amb el medi marí, el litoral i les platges, i conscienciar-lo sobre un problema ambiental global: les deixalles marines.

– Implicar l’alumnat en el manteniment o la millora de les condicions ambientals del seu litoral apadrinant una platja del seu municipi.

Aquest apadrinament de platja ha combinat la col·laboració amb l’Ajuntament (com a administració competent en la gestió de les platges), la realització d’actuacions in situ, com el mostreig periòdic dels residus acumulats a la sorra (per conèixer la seva tipologia i valorar les seves possibles vies d’entrada al medi marí i, així, poder plantejar iniciatives per reduir-les), i la realització d’una campanya informativa i divulgativa per aconseguir sensibilitzar la resta de població del municipi.