EL LICEU ÉS NOSTRE!

Després dels confinaments i cancel·lacions diversos que hem patit aquests dos darrers cursos pel que fa a les sortides, finalment l’alumnat de 2n d’ESO i 1r de Batxillerat d’Arts escèniques, acompanyat també pel de 1r d’ESO, va poder gaudir d’una sortida al Gran Teatre del Liceu.
El passat 20 d’abril vam assistir a l’assaig general de l’òpera El monstre del laberint, al Gran Teatre del Liceu, a Barcelona. Vam ser l’únic institut convidat i per això vam aprofitar l’oportunitat i hi vam anar més de dos-cents alumnes.

Veure el Liceu, el teatre més gran d’òpera de tot Europa, és ja una oportunitat per si mateixa i, si al mateix temps l’alumnat pot gaudir d’una òpera que està al seu abast, la sortida esdevé completa del tot. La tarda del dimarts, Instagram anava ple de fotogafies dels alumnes fetes al Liceu, la qual cosa demostra el seu èxit!

El projecte d’aquesta òpera va ser un encàrrec de la London Symphony Orchestra (LSO), la Berliner Philharmoniker i el Festival d’Aix de Provença, que van demanar al compositor Jonathan Dove una creació contemporània que pogués ser representada per un repartiment mixt, amb cantants professionals i aficionats. Es tracta, doncs, d’un projecte participatiu on centenars de joves i adolescents de diferents instituts i centres educatius actuaran dalt de l’escenari conjuntament amb cantants d’òpera professionals.
L’òpera és una reinterpretació del mite de Teseu i el Minotaure. Paco Azorín, que és qui farà la direcció d’escena, ha fet una lectura molt actual de mite establint un paral·lelisme entre el mite de Teseu i l’actualitat de les migracions, les persones refugiades, etc.

L’argument era una mica complicat, però no es pot negar que va ser tot un espectacle amb una gran quantitat de joves que hi participaven: joves a l’orquestra, joves als tres cors joves, a més d’un actor i dos solistes (tenor i mezzosoprano).

Les oportunitats s’han d’agafar al vol, i nosaltres ho vam fer!