CUENTOS PARA EL SIGLO XXI

Hola a tots i totes. Durant el primer i el segon trimestre d’aquest curs, l’alumnat de 3r d’ESO vam treballar en un projecte anomenat Cuentos para el Siglo XXI.

Aquest projecte va ser proposat des del departament de Castellà, i es tractava que cada alumne/a havia d’escriure un conte, relacionat amb diferents situacions, sobre coses que voldríem que canviessin d’aquest segle. La temàtica, per dir-ho d’alguna manera, era lliure, l’única condició era que la perspectiva amb la qual fos tractada havia de ser d’aquest segle. Al final tots el contes van quedar xulíssims i cada un d’ells mostra un aprenentatge diferent, per exemple: pots ser qui vulguis, estimar qui vulguis, pots dir no al racisme, no a l’homofòbia…

Des del començament d’aquest projecte nosaltres sabíem que els contes anaven destinats als nens i nenes de l’Escola El Turó del Drac i de l’Escola Misericòrdia. El passat dos de juny vam anar a entregar el contes acabats a les dues escoles; els van agradar moltíssim i ens ho van agrair molt.

Pròximament, l’alumnat de les escoles ens farà el retorn i sabrem si han après i han gaudit amb els nostres Cuentos para el Siglo XXI. Ja sabem que una de les funcions dels contes és ensenyar alguna cosa.

Carla Ruiz

3r D